خادمین بنیاد آبشار عاطفهها در کنار سپیدجامگان زینبی(س) کادر درمان
همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، خادمین بنیاد آبشار عاطفهها به پاس مجاهدت پرستاران از آنان تقدیر به عمل آوردند.
جمعی از مدیران و خادمین شعب بنیاد بینالمللی خیریه آبشار عاطفهها در روزهای متوالی آذر ماه جاری به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) با حضور در بیمارستانها، اورژانس و مراکز درمانی با پرستاران، دقایقی را به گفتگو صمیمانه با پرستاران بخشهای مختلف بیمارستانها، اورژانس و مراکز درمانی اختصاص دادند و با اهدا لوح تقدیر، گل، شیرینی و تعدادی هدایا این روز را به آنان تبریک گفتند و از زحماتشان تجلیل کردند.
در همین رابطه شعب مختلف بنیاد بینالمللی خیریه آبشار عاطفهها در سرتاسر ایران بزرگ طرح تقدیر از پرستاران بیمارستانها به ویژه پرستاران خیّر را با مراجعه به مراکز درمانی به اجرا درآوردند. شعب مختلف تهران، شعب ایتام سادات و امابیها قزوین، شعبه امیرالمؤمنین و ایتام و عام خرمآباد در استان لرستان، اندیمشک و اهواز خوزستان، شعب مختلف مشهد مانند کریم اهل بیت، بوشهر، املش در گیلان، امور شعب بیرجند و شعبه سرایانِ خراسان جنوبی، شهرستان آزادشهرِ در گلستان، شعب ایتام و مرکزی رفسنجان در کرمان، ایتام و سادات ِ سمنان، شعبه بابل در استان مازندران و شعب شهرستانهای محلات و کمیجانِ استان مرکزی را میتوان شعبی نمونهای دانست که در اجرا طرح روز پرستار تلاش ستودنی و شایستهای را با همراهی خیّرین نشان دادند.
همچنین برخی شعب مانند قزوین با دعوت از برخی مسؤولین، به دیدار پرستاران رفتند و تشکر و خسته نباشید خود را با تقدیم گل و هدایا ابراز کردند. برخی دیگر هم از جمله بابل علاوه بر ملاقات با پرستاران بیمارستانها، در منزل چند تن از مهرجویان حضور یافتند و از مادران و بانوان مهرجویی که با توکل بر خداوند، مسؤولیت سنگین پرستاری از چندین عضو معلول خانواده را با توان خستگیناپذیر و مهر مادریشان درآمیختهاند، با اهدا گل، لوح تقدیر، سکه و دستبند طلا تجلیل کردند.
حال با عنایت به اهمیّت شغل پرستاری و خدمات حیاتی این حرفه آشنایی با گزیدهای از طیف گسترده تخصصها و مهارتهای آن ما را به ضرورت درک و تقدیر از تلاشگران این حرفه جانفرسا رهنمون میسازد. وظایف و خدمات پرستاری به نیاز بیمار برای دریافت مراقبت تخصصی و درمانی اشاره دارد که توسط پرستاران انجام میشود و معالجه کامل بیمار بهترین نتیجه تلقی میشود. از دیگر عوامل مؤثر در انجام هرچه بهتر این حرفه علاوه بر تسلط بر دانش و مهارتهای پیچیده پرستاری، علاقه شخصی، مدیریت و کنترل احساسات و هیجانات به ویژه خشم، صبر و کلام و رفتار مهربانانه و در یک کلام رفع نیازهای جسمی و روحی بیماران از طریق آشنایی با اصول علم روانشناسی میباشند.
به طور کلی شاغلان این حرفه یک فرآیند 5 مرحلهای شامل ارزیابی، تشخیص، نتیجهگیری، برنامهریزی و پیادهسازی را برای ارائه بهترین مراقبت از بیمار طی میکنند. برای انجا کامل این فرآیند، پرستاران وظایف بسیاری مانند مراقبت بهداشتی از بیماران، مشورت و ارتباط با پزشکان، نظارت دقیق پرونده پزشکی، تجویز دارو و بررسی عدم تداخل دارویی با تأیید پزشک، ارزیابی نتایج آزمایشات و بررسی علائم حیاتی بیمار را عهدهدار هستند.
مطلب محوری در رابطه با حیاتی بودن مراقبتهای بهداشتی در پرستاری این است که در مراکز درمانی بدون بهرهمندی از تخصص و خدمات متعهدانه و انساندوستانه پرستاران، تخصص و خدمات پزشکان حاذق بینتیجه خواهد بود.
تصاویر منتخب از حضور پرسنل شعب مختلف بنیاد آبشار عاطفهها در بیمارستانهای مختلف شهرهای سراسر ایران
دبیر خبر دفتر مرکزی کل کشور:بیگلری
گزارش