دیدار پدرانه رهبر با دختران تازه مکلف ایران اسلامی

رهبر معظم انقلاب در شامگاه میلاد مولا علی(ع) در جشن تکلیف دختران تازه مکلف، نماز جماعت مغرب و عشاء را ادا کردند.

در شامگاه میلاد یگانه مولود کعبه، حضرت علی بن ابیطالب(ع) مراسم پرشور و معنوی جشن تکلیف صدها تن از دختران دانش‌­آموز تازه مکلف با عنوان«جشن فرشته‌ها» و دیداری از جنس یتیم نوازی با دختران شهدای مدافع حرم ، مدافع امنیت و شهدای آتش نشان و دختر شهدای افغانستانی با اقامه فریضه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت­‌الله خامنه‌­ای برگزار گردید.

میلاد حضرت علی دیدار رهبر با صدها نفر از دختران تازه مکلف در جشن فرشته ها ، حسینیه امام خمینی بهمن سال 1401

معظم له در این مراسم روح‌­انگیز و خاطره­‌آفرین که در حسینیه امام خمینی(ره) برپا شد با ایراد بیاناتی روشنگرانه، ضمن تبریک  شروع مرحله شکوهمند عمل به تکلیف عبادت و بندگی خداوند به دختران 9 ساله سرزمین اسلامی­‌مان، رهنمودهای روشنی‌­بخشی را برای پیمودن مسیر سعادت به سوی الی الله مطرح کردند.

ایشان خطاب به میهمانان کوچک خود، جشن تکلیف را مخاطبِ خدا شدن و رتبه­‌ای با ارزش در انسانیّت خواندند:" دختران و نوگلان عزیز من! جشن تکلیف یک جشن و عید واقعی است چون از لحظه­ تکلیف این قابلیت را پیدا کرده‌اید که خدا با شما حرف بزند".

میلاد حضرت علی دیدار رهبر با صدها نفر از دختران تازه مکلف در جشن تکلیف حسینیه امام خمینی بهمن سال 1401

معظم له در تشریح تلاش برای هدایت یکدیگر ، آن را مسؤولیتی همگانی عنوان نمودند:" شما دیگر کودک نیستید و می‌­توانید در خانواده، مدرسه و محیط بازی با دوستان خود اثرگذار باشید و دیگران را نیز به راه راست هدایت کنید".

همچنین رهبری به جا آوردن نماز با توجه و آگاهی نسبت به به معانی عبارات آن همراه با عمل به تکالیف واجب الهی و خودداری از انجام منکرات را از  راه­‌های دوستی با پروردگار  دانستند و دختران نوجوان را به دوست بودن با باری تعالی توصیه و دعوت کردند.

رهبری در بخش دیگری از دیدار چهره به چهره جمعه شب از زنان تاریخ­‌ساز ایران اسلامی در بخش­‌های مختلف و لزوم نقش‌­آفرینی دختران ایرانی در مبارزه با ظلم ظالمان سخن به میان آوردند:" امروز زنام برجسته و مسؤولیت‌­پذیر ما در بخش­‌های علمی، عملی و جهادی که مایه افتخار کشورند زیاد و بیش از گذشته هستند، شما نیز سعی کنید با درس و کتاب خواندن و کار و فکر کردن، در آینده جز ء زنان بزرگ کشور عزیتان شوید. شما می‌­توانید در این مبارزه عظیمی که ملّت ایران در دوران انقلاب با ظلم، بدبختی و تبعیض آغاز کرده است، نقش‌آفرین باشید".

 میلاد حضرت علی دیدار رهبر با صدها نفر از دختران تازه مکلف در جشن تکلیف حسینیه امام خمینی بهمن سال 1401

در انتها این مراسم، برخی از دختران حاضر در حسینیه از نزدیک با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتگوی کوتاهی داشتند و ایشان در مقابل، دانش‌­آموزان را مورد التفات قرار دادند.

 

برچسب ها: یتیم, جشن تکلیف, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, میلاد امام علی, بهمن ماه سال 1401, دیدار رهبر با دختران تازه مکلف, جشن تکلیف 9 ساله ها, حسینیه امام خمینی رحمة الله علیه , میلاد امام علی ع, راههای دوستی با خدا, زنان برجسته و مسؤولیت پذیر, یتیم نوازی, جشن فرشته ها

سید مصطفی زرین کیا
البته همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نه سالگی بهترین سن برای تکلیف است .امیدوارم این تکلیف کماکان ادامه داشته تا دل مقام معظم رهبری شاد گردد

Slide 1
اشتراک
مطلـب