مشارکت بنیاد آبشار عاطفه‌ ها در جشن ازدواج 150زوج طلبه مشهدالرضا

سالن انقلاب اسلامی مجتمع آیه­‌های مشهد، روز یک­شنبه دوم مرداد ماه جاری که مصادف با روز مباهله بود، میزبان 150 زوج طلبه مشهدی شرکت‌کننده در جشن اهدا جهیزیه با نام«ازدواج آسان،تعالی خانواده، صیانت از جمعیت» بود. بانی جشن اهدا جهیزیه، مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی بود که بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها، بنیاد حامیان مکتب الصادق(ع) و مؤسسه سید کونین(scco) در اجرا این مراسم مشارکت داشتند. اجرا این مراسم را که مدیران اکثر شعبات نواحی شش­گانه مشهد حضور داشتند، سعید حق­‌بین برعهده داشت. همچنین خانواده‌­های زوجین طلبه نیز در جمع میهمانان بودند.

 در جشن مجتمع آیه‌­ها که بانی آن، مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی بود علاوه بر سخنرانی مدیران حاضر( فولادپور، حائری و فرازی­نیا)، پخش کلیپ سلام فرمانده، اجرا نمایش طنز توسط گروه مذهبی – فرهنگی عمو نواب و اهدا قرآن هم در جدول برنامه­‌های مراسم جای گرفت.

محمد جواد فولادپور، مدیر عامل بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها، در این مراسم با تأکید بر اینکه طلاب حوزه علمیه سخنگوی ولایت هستند که با استدلال دینی، براساس کلام وحی الهی قلب­‌ها را به سمت خدا هدایت می­‌کنند، گفت:" امروز می­‌دانید کشور عزیزمان اگر در مشکلات اقتصادی که یک مشکل جهانی در واقعیت است و بخش کمی از آن مربوط به داخل است، اما یک نکته بسیار مهمی آنجا نهفته است در مسیر اسلام و ولایت، انسان نمی­‌تواند به مادیّت فکر کند، رفاه را جایگزین اسلام، قرآن و امامت و ولایت کند. گاهی امتحان یک ملّت شهید داده و پرچمدار توحید همین جاست که اگر این سختی­‌ها و مشکلات اقتصادی بر جامعه و خانواده حاکم شود آیا این خانواده مسلمان دین مکتب جعفری، مکتب حسینی آیا اسلام را، قرآن را انتخاب می‌­کند یا نه، مادیت و مبنای شکم‌‌‌­پرستی را ترجیح به اسلام می‌­دهد. امروز شما مبلغ دین و رسالتی هستید که پیامبران عظیم آمدند تا همه امت را به سمت خدا هدایت کنند".

وی در پایان سخنان خود به منتظران حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و  افزود: "منتظران حضرت مهدی(عج) کسانی هستند که برای ظهور فرهنگ­‌سازی و زمینه­‌سازی می­‌کنند و مسؤولیت این بر عهده شما نهاده شده است چون ملبّس به لباس حضرت ولی عصر(عج) هستید".

محمدجواد فولادپور

همچنین وی در مصاحب‌ه‌­ای در حاشیه مراسم اظهار داشت: "روز مباهله است، در این روز بنیاد آبشار عاطفه‌­ها و مرکز خدمات مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی در جهت رسالت اوامر الهی و سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری، در جهت ترویج ازدواج آسان با سبک زندگی ساده، اقدامات شایانی را در اعزام 150 زوج طلبه برای عزیمت به خانه بخت با تأمین جهیزیه انجام دادند".

در ادامه دیگر سخنران مراسم، حجة­الاسلام  و المسلمین عباس فرازی نیا -مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی- هم از حضور مادران و پدران زوج‌­های جوان اظهار خرسندی کرد و همچنین زحمات مؤسساتی که بر برپایی مراسم با مرکز خدمات حوزه همراهی و مشارکت کرده‌­اند، تقدیر و تشکر نمود.

حجةالاسلام حائری -رییس مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی- هم در سخنرانی خود اهدا جهیزیه برای فراهم نمودن شرایط ازدواج آسان و مواسات مؤمنانه برای بهبودی  جمعیت، فرزندآوری به ویژه در قشر طلاب به لحاظ وظیفه دینی را محور سخنان خود قرار داد.

در پایان مراسم قرآن­‌ها اهدایی آستان قدس رضوی به همراه شاخه­‌های گل به رسم یادگار و برکت‌­بخش زندگی مشترک، توسط مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه­‌ها و مدیران سه مؤسسه مشارکت­‌کننده به زوجین طلبه اهدا گردید.

همچنین بنا به گفته حجة­الاسلام والمسلمین احمدی‌فر، مدیر نمایندگی باقرالعلوم مشهد، بنیاد آبشار عاطفه­‌ها بیشترین همکاری را با مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی در تهیه اقلام جهیزیه و پذیرایی داشته است.

دبیر خبر دفتر مرکزی: بیگلری

برچسب ها: اهداء جهیزیه, مشهد, آستان قدس رضوی, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, محمد جواد فولاد, حوزه علمیه, روز مباهله


Slide 1
اشتراک
مطلـب