گفتگوی صمیمانه مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشارعاطفه‌ها با خادمین مواکب جمکران

بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها با برپایی دهها موکب­ نیمه شعبان در مسجد جمکران همزمان با ولادت حضرت قائم آل محمد(ص) در روزهای 25 الی 27 اسفند ماه، خود را برای برپایی جشن­‌های با شکوه مهدوی آماده کردند. مدیرعامل بنیاد در ساعات ابتدایی میلاد حضرت مهدی(عج) در محل برپایی مواکب حضور یافت تا از نزدیک شاهد تلاش و برنامه­‌های رفاهی خادمین ابا صالح‌­المهدی(ع) باشد.

مدیر­ عامل که از همان ساعات اولیه روز میلاد منجی عالم بشریت(ع) در جمکران حضور یافت تا ضمن نظارت بر کیفیت روند خدمت رسانی به مشتاقان اهل بیت، از نزدیک با کارکنان خدوم بنیاد در مواکب دیدار داشته باشد، ضمن گفتگوی صمیمانه با این عزیزان و خداقوت به آنان طی مصاحبه با با گزارشگر اعزامی رادیو موکب به محل برپایی مواکب نیمه شعبان در جمکران با تبریک میلاد با سعادت امام دوازدهم(ع) گفت: " بنیاد بین­‌المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها در تمام موضوعات اجتماعی، در اجرای اهداف خیرخواهانه گام­‌های اساسی بر می­‌دارد که با لطف خداوند سبحان و عنایت حضرت بقیة­ا... الاعظم، همه­‌ی تلاش­‌ها جهادی است و خواهران و برادرن گرامی من در تمام شعب این مجموعه در سراسر کشور برای هر امری که در جهت امدادرسانی به مردم مستضعف، که امروز روز مستضعفین نامگذاری شده است، خدمتگزارند تا بتوانند دل­‌های اقشار محروم جامعه را خوشحال کنند. ما به دلیل اینکه بتوانیم تجلیل و تقدیر از خادمان جهاد اجتماعی، که یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری است، را در رسالت تبیین جهادی که مطرح فرمودند، ما در رسالت پیام رسانی از اهداف انقلاب اسلامی به ویژه دستاوردهای جمهوری اسلامی در کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی با برنامه­‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی به تبلیغ دین مبین اسلام و تبلیغ فعالیت­‌های انقلاب اسلامی از طریق [ کانال] فضای مجازی می­‌پردازیم " .

وی ضمن تشکر ازخادمین بنیاد درسراسر کشور،که از 25 اسفند به طور رسمی کار خود را در جمکران آغاز نمودند، خدمت آنان را خلق حماسه بزرگ دانست و افزود: " طبق سنوات هرساله خادمان ابا صالح‌­المهدی آمده­اند تا با ایجاد موکب برای خدمت­گزاری به زائران مسجد مقدس جمکران با توزیع نذورات امام زمان(ع) بتوانند رفاه حال زائری را فراهم کنند که الحمدا... این منظور تحقق یافت و مواکب بنیاد آبشار عاطفه­ها امروز در منظر مسجد جمکران نقش زیبایی را به تصویر کشیده­اند. جا دارد از خادمین سراسر کشور که چه در مواکب اربعین، 28 صفر، زینبیه و نیمه شعبان افتخاراتی را برای ملّت خلق کردند و همچنین از نیکوکاران که اینجا حضور ندارند ولی به یادشان دعاهای فراوان زائران در محضر برگاه مسجد جمکران صورت گرفته است، تقدیر و تشکر نمایم " .

همچنین در صبحگاه روز عید نیمه شعبان، حجت­الاسلام و المسلمین رحیمیان، تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، در معیت هیئتی همراه از مسؤولین تولیت مسجد جمکران از نزدیک در جریان روند خدمت ­رسانی خادمین مواکب بنیاد به زائران حضرت مهدی(عج) قرار گرفت.

وی در بازدید از دهها موکب و غرفه برپا شده و فعال در محل مسجد جمکران متعلق به بنیاد گفت: " دهها غرفه­‌ای را که مرور کردیم از ارئه انواع خدمات و کارهایی که بسیار بسیار ارزشمند است و البته آن نیت و اخلاص که در پیش خداوند متعال معلوم است. آنچه را که ما به صورت محسوس به چشم می­‌بینیم، می‌­بینیم که به صورت شبانه‌­روزی صدها نفر در همین مجموعه غرفه­‌ها و هزاران نفر در مجموعه غرفه‌­های دیگر مشغول خدمت هستند از روزهای گذشته و مخصوصا نقطه اوجش امشب و فردا در مناسبت نیمه شعبان در در مسجد جمکران " . مسؤولین موکب­‌های استان­‌های مختلف در این بازدید توضیحات مربوط به تعداد پرس‌­های غذای گرم و دیگر اقلام خوراکی تدارک دیده شده را در کنار برنامه­‌های فرهنگی، تفریحی، آموزشی و پزشکی به سمع تولیت رساندند.

در ادامه بازدید مقامات از مواکب مستقر در جمکران، پاینده، نماینده تولیت مسجد مقدس جمکران، نیز با حضور در موکب­‌ها و تقدیم شاخه گل از زحمات و خدمات بی­ریا و خالصانه خادمین به زائرین ابا صالح‌­المهدی قدردانی نمود.

هر کدام از مواکب حاضر در جوار مسجد جمکران علاوه بر توزیع اقلام خوراکی نظیر کیک، میوه، آبمیوه، شکلات، شیرینی و... روزانه با طبخ چندین هزارپرس غذای گرم( 1000 تا 10000) مانند چلو قورمه سبزی، قیمه، ساندویچ جوجه، آش رشته، شله زرد، حلم و ... میزبان زائران بودند. همچنین برخی غرفه‌­ها با پخت غذاهای محلی مانند سمبوسه، کشک زرد، پکورا، نان تازه و ... نیمه شعبان را به جشن نشستند. استان­‌هایی نظیر تهران در کنار موارد فوق پک‌­های فرهنگی شامل کتب مذهبی، ثبت دلنوشته و آرزوها را به همراه استقرارغرفه­‌ای ویژه خدمات پزشکی – بهداشتی  را نیز در برنامه خود گنجانده بودند.

مدیران امورشعب مواکب استان­‌های مختلف، که همچون سنوات گذشته همزمان با ایّام میلاد حضرت مهدی(ع) از چندین روز پیش از نیمه شعبان در جمکران مشغول پذیرایی از زائران بودند و تا غروب 27 اسفند ماه سال 1400، روز عید میلاد حضرت قائم(عج)، خدمات­ رسانی­‌شان ادامه داشت، در گفتگو با گزارشگراعزامی سایت خبر دفتر مرکزی درخصوص جزئیات برنامه‌­های رفاهی و خدمت­ رسانی خود چنین عنوان کرده‌­اند: شبانی، معاونت هنری کل کشور، از حضور مجریان بنام صدا و سیمای ملّی و برپایی کارناوال شادی نیمه شعبان بنیاد و اجرای برنامه­‌هایی نظیرهمخوانی گروه سرود مازندران، مسابقه، مدّاحی، اهداءهدیه، توزیع 5000 عدد بادکنک و پرچم­‌های منقوش به لوگو بنیاد و تصویر رهبری خبر داد که با استقبال پرشور زائران همراه است. مدیر امور شعب مازندران از پخت 20 هزار پرس جوجه کباب طی روزهای پنج‌­شنبه و جمعه خبر داد. استان گیلان هم در طول سه روز فعالیت موکب در کنار ارائه چای، 3 هزار پرس طعام گرم شامل چلو قیمه، عدس پلو و ماکارونی را به دست میهمانان امام غائب(عج) رساندند.

نمایندگی دشستان از استان بوشهر نیز با راه­‌اندازی نانوایی، آماده­‌سازی ساندویچ پکورا و بندری، حلیم، میوه، شیرینی، شربت، چایی، خرما، شکلات، کیک، آبمیوه، پک بهداشتی و همچنین پخت بیش از 2000 پرس طعام گرم به صورت روزانه، این میلاد را گرامی داشتند. همچنین لرستان با توزیع 12 هزار لیوان چای و دمنوش و کیک، آذربایجان غربی با 4000 عدد کیک و آبمیوه، سیستان و بلوچستان با با پخت 1000 عدد سمبوسه به علاوه همین تعداد غذای محلی کشک زرد، خوزستان با آماده کردن 4000 کاسه حلیم و 2000 کاسه باقالی در کنار همین تعداد چای و قهوه و 2500 عدد ساندویچ فلافل، مناطق مختلف خراسان رضوی با آماده‌­سازی چندین هزار ساندویچ جوجه و طعام گرم و انواع دمنوش و استان اصفهان با پخت روزانه 2500 تا 3000 چلو قورمه سبزی و قیمه در این کاروان بزرگ عاشقان مدی موعود(عج) حضور یافتند.

دیگر استانی که دست پرعرض ارادت به محضر حضرت مهدی(عج) و زائران حضرتش داشتند، استان تهران بود. معاونت مرکزی عالم آل محمد(ص) تهران با همکاری 5 امور شعب دیگر این استان نذورات خاص امام زمان(عج) خیرین را صرف جشن نیمه شعبان سال جاری کردند و دست­ پر پای کار آمدند. تهیه پک­‌های فرهنگی  شامل کتب امام شناسی، برپایی پرده دلنوشته­‌ها، هدایای نقدی و غیر نقدی مانند شاخه گل، بادکنک، شکلات، شیرینی، شربت و تعداد 3 هزار پرس وعده صبحانه، 6000 پرس و6000 پرس هم شام را در کارنامه میزبانی خود از میهمانان امام عصر(عج) را به ثبت رساندند.

 

دبیر خبر دفتر مرکزی: بیگلری

گزارشگر اعزامی سایت خبر دفتر مرکزی: یساقی

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, اسفند سال 1400, بازدید مدیر عامل موکب نیمه شعبان 1400


Slide 1
اشتراک
مطلـب