ادامه اجرا طرح ضمن خدمت استانها: دیدار مدیران شعب کرمانشاه با مدیرعامل
مدیرعامل بنیاد در دیدار با مدیران شعب استان کرمانشاه بر توکّل بر خداوند به انجام اصلاحات، تبلیغات شهری و اعتمادسازی عمومی تأکید کرد.
مدیران امورشعب و شعب استان کرمانشاه در اوّلین هفته اسفند ماه سال1403 میهمان مدیرعامل خدوم و خادمین مشهد شدند. برنامه آموزشی برای استان مذکور که در راستای ادامه اجرا طرح « ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استانها با موضوعات مختلف(مدیریتی، مالی، مددکار و فرهنگی) و بهرهمندی از رهنمودهای مدیرعامل محترم بنیاد در مشهد الرضا» بود، در ستاد توانمندسازی و قرارگاه ارتباطات مردمی، رسانه و فرهنگی ارائه گردید. حاج محمدجواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بینالمللی خیربّه آبشار عاطفهها، در ستاد توانمندسازی با میهمانان کرمانشاهی خود به گپ و گفت شست. ایشان سخنرانی را در دو قسمت مجزّا امّا مرتبط با هم مطرح کرد. در بخش نخست به مرور جنبههای مثبت و منفی عملکرد مدیران استان پرداخت و بخش دوّم را به معرفی و بررسی راهحل رفع ضعفهای مدیریتی جهت بهبود خدمات شعب و انجام وظایف پرسنل اختصاص داد.
حاج محمدجواد فولاد با ابراز خیرمقدم به مدیران امورشعب و شعب شهرستانهای مختلف استان کرمانشاه، با یادآوری نزدیک شدن به ماه پرخیر و برکت رمضان، مؤلفههای تکریم مددجو و اعتمادسازی شهری از طریق تبلیغات شهری را در رأس سخنرانیشان قرار دادند و از نحوهی رفع کاستیها با اجرا طرح آموزش ضمن خدمت سخن گفتند:" در آستانهی ماه مبارک رمضان هستیم و اقدامات شایسته که برای جامعهی هدف باید تحقق پیدا کند انشاءالله در این ماه فراهم بشود و شما هم جامعهی مستمند و مستضعف را که نگاهشان گشوده به شعب بنیاد بینالمللی خیربّه آبشار عاطفهها است نعمتشان انشاءالله در این ایّام فراهم بشود و به مطالباتشان پاسخگو باشید و کار به نحو شایسته انشاءالله عملی بشود. امّا آنچه که واقعیّت است این است که استان کرمانشاه یکی از بهترذین استانهایی بود که شعب ما در آن در پیشبرد اهداف و موفقیّت خیلی خوب پیش میرفت و اقدامت خوبی هم در زمان تصدّی مدیر قبلی شکل گرفته بود ولی پس از تغییر سمت به درخواست ایشان، در آن نظم اداری، وحدت و صمیمیّت میران مشکلاتی به وجود آمد و استان را عقب انداخت. پس برای مدیران موارد لازم و مربوطه جهت اعمال مدیریتی موفق باید در کلاسها و کارگاههای آموزشی مطرح بشود و شما سطح معنوی را ارتقاء بدهید آن حواشی و مسائل حل خواهد شد. نگذارید افکاری ناخواسته نفوذ کند که باعث رنجش هم فقیر، هم سایر خادمین و هم متولیّان در امر خیر بشود که هم کار خیرات و مبرّات واقفین نابود میشود و لازمهی جلوگیری از اینها افزایش سطح آگاهی است و برای این کار دایر کردن کلاسهای آموزش ضمن خدمت لازم است، جلسات هماندیشی خود شما به صورت هفتگی در سطح شهر کرمانشاه و جلسهی ماهیانه با مدیران شهرستانها با مرکز استان بگذارید تا صحبتها و راهحلهای خود را در جلسه مطرح کنید، تجارب فی مابین منتقل شود، انتقاد گفته شود، هر جا ابهامی وجود دارد از آگاهان امر از جمله ستاد توانمدسازی، قرارگاه و غیره جویا شوید و مشکل را جهت حل و فصل منتقل کنید، پاسخ منطقی ارائه گردد و ابهاماتی که در ذهن خادمین است رفع شود". ایشان در ادامه، حضور آنها را توفیقی برای نائل شدن به زیارت امام رضا(ع) معرفی کرد و آن را بزرگترین افتخار برای آنان دانست. :"موضوع بعدی که مدیرعامل به آن توجه داشتند ارزیابی پرسنل بود:"اصلیترین مسألهی مدیریتی امورشعب، ارزیابی و شناخت نیرو است. شما باید بر تمام نیروها احاطه داشته باشید یعنی بین نیروی دلسوز، توانمد، شایسته و دارای انگیزهی الهی با یک نیرویی که به هیچ وجه تن به خدمت نمیدهد، حضور فعّال و تلاش ندارد باید از لحاظ میزان تشویق، اعزام به سفر زیارتی، پرداخت پاداشها و در همهی موارد، کوشا بودن آنان در نظر گرفته شود و این [فرآیند] به ارزیابی برمیگردد. پذیرفته نیست یک نیرویی شبانهروز فداکاری و تلاش کند و وقت بگذارد با یک نیرویی که برایش بیاهمیّت است و در وقت اداری رفت و آمد معمول دارد همسان نگریسته شود؛ پس نیروهایی که واقعا جهادگرند باید شناسایی و رتبهبندی بشوند".
مدیرعامل سپس به اهمیّت تبلیغات در پیشبرد اهدافِ خدمترسانی و ارتباط با نهادهای دولتی و غیردولتی پرداخت:"استان کرمانشاه ضعف رسانه دارد و باید مانند قبل تبلیغات گسترده کنید پیش از این ساکنین، مسؤولین، فرمانداری، استانداری، نمایندهها، نماینده ولی فقیه و همه در کرمانشاه فقط آبشار عاطفهها را میشناختند. سعی کنید واحد رسانه را فعّال کنید، به صورت مستمر تلاش شعب را از طریق رسانه مطرح کنید، با کارکنان خبرگزاریها، صدا و سیما، شبکه استانی و ملّی ارتباط برقرار کنند و انتقال فعّالیتهایی که انجام میدهند، رزمایش مؤمنانه و اهداء جهیزیه و غیره دارند باید از طریق رسانه مطرح بشود. در بین شما نیروهایی مبتکر و خلّاق ممکن است حضور داشته باشند که بتوانند نقشه راه بدهند، روش نوین را نشان دهند، الگوی یک حرکت موفق در اعتمادسازی جامعه استان کرمانشاه باشند، خوب میدان بدهید این افراد توانمند خودشان را مطرح کنند، گروه اتاق فکر تشکیل بدهید، آنهایی که اهل ذوق و اندیشه و فکرهستند در آن اتاق فکر، ایدههایشان را ارائه دهند و ایدهپردازی کنند و بشود از این ایدهها، خلّاقیّتها و فکرها برای پیشرفنت و تحول در استان استفاده کنیم و این خیلی مهم است. نکته بعدی ارتباطات با نهادهای دولتی و غیردولتی، سازمانها و مسؤولین است خیلی مهم است شما باید به صورت مداوم گزارش استان را از شخص استاندار گرفته تا ردههای پایین و همهی ادارات و نهادها طوری انتقال بدهید که بتوانند از شما با توجه به حجم خدمات نوعدوستانهتان حمایت و پشتیبانی بکنند. ارتباطسازی لازمهی امر و خدمت است و لازمه در واقع خود فقرا هستند. اگر فقرا در شهر بیایند و بگویند خدا این فرشتهها را خیر بدهد که به من کمک، گره من را با روی باز، از من استقبال و هرچه من نیاز دارم رفع میکنند آنگاه اعتماد خیّران را حاصل میکنند که بیایند به شما کمک کنند، پس مبلّغینِ رسالتِ اعتمادسازیِ شما در جمع شهری و مردم شهری، فقیر و فقرا هستند. فقیر از در شعبهی شما خارج بشود اگر امیدوار رفت امید را در دل همهی آن آدمهای که مسیر میبیند، میکارد و اگر با یأس رفت و ناامید بود، بذر نفاق و جدایی مردم خیّر را میکارد و از شما دور میکند یا امکان دارد به او کمکی کنید و بستهای را، ولی نه با احترامی شایسته و درخور، جلوی او قرار دهید و بعد با خود بگوید خدا چرا با من ر اینجوری کردی تا من را این فرد بشکند، من [جای] مادر و مادربزرگش هستم و او نوهی من محسوب میشود و امّا به من جسارت کرد پس این برخورد بیاحترامی و ناله او بین خدا و شما سد ایجاد میکند و هم [همکاری] خیّران را تخریب میکند. پس حتّی اگر فرد مستحق پرخاشگری کرد ما باید مقاوم و متحمّل این نوع برخوردش باشیم و خشم او را تشدید نکنیم تا علیه ما تبلیغ سوء نکند زیرا تمام تأثیر آگهی و تبلیغات شما در فضای مجازی و بنرها را از بین میبرد پس جمعیّت حمایتی شما، مبلّغین رسالت تبلیغ شما در سطح شهر، جامعه و محلّهشان هستند کاری بکنید که خدمات بنیاد در اذهان عموم بپیچد. اگر خوب عمل کنید جمع آن شهر را به سمت شما جهت میدهند یعنی اینها عواملی برای شما هستند که میتوانند مبلّغین اعتمادسازی باشند و میتوانند مبلّغینی باشند که علیه شما جوسازی منفی کنند و بیاعتمادی را رقم بزنند پس آن جمعیّت [مددجویی] که در اختیارتان است خیلی با ارزش میباشد و همهی همّ و غم خود را از مددکار و حسابدار گرفته تا خودتان در مقام یک مدیر برای استقبال از آنان با تواضع و فروتنی بگذارید تا آنها در هنگام ایفای نقش اجتماعیشان به عنوان یک شهروند و ارتباطات با مردم و مسؤولین همیشه حامل پیام مثبت برای [خدمات] شما باشند. پس نتیجه میگیریم که ما در انجام مسیر خیرمان باید تبلیغات را از هر طریق ممکن در اعتمادسازی جامعهی شهری و استانی به نحو شایسته، پی در پی داشته باشیم تا بتوانیم در پاسخگویی مطالبات نیازمندان با اعتمادسازی موفق باشیم و این اعتمادسازی نیازمند به تبلیغات، برنامهریزی، سیاستگذاری و مستندسازی در سطح جامعه استانی است".
لازم به ذکر است در روز دوشنبه همین هفته 6 اسفند ماه سال1403 خادمین همیشه در صحنه بنیاد بینالمللی خیربّه آبشار عاطفهها و مددجویان همدلشان همچون سایر هموطنان در اقصی نقاط ایرانِ اسلامی بیدار، با شرکت در مراسم تشییع نمادین پیکر شهید سیّد حسن نصر الله، دبیرکل اسبق حزب الله لبنان، شهید مقاومت، در مشهد هم زمان با سایر هموطنان در شهرهای ایران، همدردی و همبستگی با خانواده، همرزمان و ملّت مقاوم لبنان در فقدان این شهید خستگیناپذیر اعلام کردند. این حضور به دشمنان اسلام و ملّتهای آزادیخواه یک بار دیگر ثابت کرد نه تنها نام و فداکاری شهداء در قلب و اندیشه مؤمنان و حقطلبانِ بیداردل زنده میماند بلکه خون شهداء محرّک مقاومت و احیاکننده ارادهی مردم آزاده برای دستیابی به پیروزی عزتمندانه میباشد.
همچنین مراسم جشن اهداء 300 سری جهیزیه و 3000 بسته مواد غذایی اساسی، که پیش از این خبر اجرا مانور آن توسط قرارگاه جهاد اجتماعی منتشر شده بود، در استان کهگیلویه بویراحمد با حضور فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی، زوجین جوان تحت حمایت و خانوادههای آنها و شرکت مسؤولین عالی رتبه نهادهای دولتی استان برگزار گردید. مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاون سیاسی اجتماعی و مدیرکل دفتر اموراجتماعی استان مذکور از جمله مسؤولین استانی بودند که در کسوت میهمان در شادی زوجین شریک شدند. خبرگزاریهای دنا، افکار مردم، بسیج، پیوار نیوز، تابش آنلاین و راه ملّت رزمایش همدلی را پوشش خبری و رسانهای دادند.
گلچین تصاویر
دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری
گزارش