از فروغ خدمات جهادی دیواندره و کرمانشاه تا تجلیل بانوان موکبدار لرستان و خوزستان

آخرین ماه سال 1401 جلوه‌گاه همّت بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها در شعب دیواندره، درمانِ کرمانشاه، شعب لرستان و خوزستان در آفرینش شادی مددجویان و مهرجویان شد.

خواهش، مدیر شعبه دیواندره استان کردستان در مصاحبه تلفنی با دبیر خبر دفتر مرکزی بیان داشت:" 30 بسته‌ لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان دختر و پسر محرومِ واجد شرایط مقطع دبستان و متوسطه اول روستای خاکی بیگ از توابع شهرستان دیواندره توزیع گردید که شامل کیف، کفش، انواع لوازم‌التحریر و لباس بود. همچنین در بین لباس‌ها، انواع لباس گرم، حتی لباس فرم مدرسه و پیراهن مناسب فصول دیگر به چشم می‌خورد".

خدمات جهادی شعبه دیواندره استان کردستان اسفند سال 1401 اهدا 30 بسته تحصیلی و البسه گرم به دانش‌آموزان محروم روستای خاکی بیگ

وی با تشکر ویژه از پشتیبانی طالبی، مدیر قرارگاه غرب کشور(نبی اکرم(ص))، ستاد اجرایی دیواندره و خیرین کردستان به اهدا یک دستگاه گوشی همراه برای دختربچه تحت حمایت بنیاد آبشار عاطفه‌ها، که از گرمای وجود والدین محروم است، به مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان با همراهی خیرین این شهرستان اشاره کرد و افزود:" درپی تماس مدیر مدرسه و دهیار این روستا دورافتاده و محروم و طرح درخواست دریافت کمک از بنیاد آبشار عاطفه‌ها و همکاری با ما، بسته‌های مذکور با حضور مدیر شعبه دیواندره آماده و در مدرسه روستا به بچه‌ها تحویل داده شد".

خواهش در ادامه یادآور شد در خدمت‌رسانی مذکور که در نخستین روزهای اسفند ماه و به مناسبت نزدیک شدن به عید باستانی نوروز  انجام شد، طبق هماهنگی صورت گرفته با مسؤولین مدرسه بر اهدا 10 بسته به 10 نفر از دانش‌آموزان یتیم تأکید داشتیم. همچنین هزینه کل تأمین بسته‌ها حدود 9 میلیون تومان بوده است.

مدیر شعبه دیواندره افزود طی حضورشان در مدرسه، براساس تحقیقاتی محرمانه یک بانو محروم سرپرست خانوار را، که هیچ حامی ندارد و با مشکلات بسیاری که دارد به سختی گذران زندگی می‌کند، شناسایی و با کسب اطلاعات لازم اقدام به تشکیل پرونده نمودیم.

خواهش از سفر به روستاهای محروم دورافتاده صعب‌العبور استان کردستان نیز سخن گفت:" یکی از برنامه‌های سالیانه ما این است که سالی یک یا دو روستا محروم را شناسایی می‌کنیم و طبق یرنامه‌ریزی منظم و با هماهنگی سازمان بهداشت، هلال احمر، دارویار، ادراه راهداری و خیرین اکیپ‌های پزشکی شامل پزشک عمومی، پرستار، ماما، دندانپزشک را روانه مناطق مشخص شده می‌کنیم".

مراسم تجلیل از موکبداران اربعین حسینی به مناسبت اعیاد شعبانیه اسفند سال 1401 سالن ارشاد خرم آباد تقدیر از مدیر امورشعب لرستان

دیگر مراسم مذهبی با محور اربعین امام حسین(ع) در شهرستان خرم آباد استان لرستان اجرا شد. در این گردهمایی مذهبی  که با نام «مراسم تجلیل از موکبداران اربعین حسینی» و به مناسبت اعیاد شعبانیه در روز ولادت با سرسعادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) و به میزبانی استانداری لرستان روز شنبه 6 اسفند ماه جاری در سالن ارشادِ خرم آباد برگزار شده بود، از 35 موکبدار و خادم‌الحسین فعال که در مسیر راهپیمایان اربعین در ایران و عراق خدمت‌رسانی شبانه‌روزی شایسته‌ای داشتند با اهدا لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

مراسم تجلیل از موکبداران اربعین حسینی به مناسبت اعیاد شعبانیه اسفند سال 1401 سالن ارشاد خرم آباد

طی مراسم مذکور، حضور پررنگ نماینده محترم ولی فقیه، استاندار، حاج حسین یکتا، جانشین فرمانده سپاه، استاندار و معاون استاندار، و برخی دیگر از مسؤولین لرستان قابل توجه بود. همچنین اهدا لوح به تعداد معدودی از بانوان موکبدار در مراسم اربعین سال 1401 از جمله نرگس بیرانوند، مدیر امورشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها لرستان، از بین 35 موکبدار منتخب را می‌توان از اتفاقات مبارک این محفل قلمداد نمود.

استاندار لرستان، حاج حسین یکتا – رییس قرارگاه جمعیت امام رضایی‌ها _ و معاون فرمانده سپاه پاسداران سخنرانان مراسم سالن ارشاد بودند. معاون فرمانده سپاه بیاناتش را به ارائه گزارش مواکب استان در اربعین امسال اختصاص داد. زیویار، استاندار لرستان،  از مراسم اربعین با عنوان حلقه وصل برای آحاد مختلف یاد و شکوه آن را چنین توصیف کرد:" اربعین یک مبنا فکری با نگاهی همراه با مهر، عطوفت، آزادگی و عدالت‌خواهی است که براساس فطرت انسان شکل می‌گیرد. اربعین یک ظرفیت اساسی ایجاد هویت‌سازی و جریان فکری است چرا که شناسنامه و هویت دارد. قدم اول مسیر اربعین را امام حسین(ع) در دشت کربلا برداشتند و این مسیر تا به ابد اامه خواهد داشت".

بیرانوند ضمن گفتگو تلفنی خود با دبیر خبر سایت دفتر مرکزی از برگزاری دو مرحله‌ای مراسم فوق طی یک سال خبر داد. وی همچنین از فعالیت موکب لرستان مستقر در مسیر نجف و بازدید نماینده ولی فقیه، معاون استاندار، فرمانده سپاه استان و سایر مقامات گفت. وی یادآور شد بنیاد آبشار عاطفه‌ها تنها خیریه دعوت شده به مراسم بود و سایر منتخبین از اعضاء مواکب مردمی و هیئات بودند".

همایش دو روزه‌ تهران با نام نخستین همایش کشوری مدیران مواکب اربعین حسینی به مناسبت اعیاد شعبانیه اسفند سال 1401 سخنرانی و تقدیر از مدیر امورشعب خوزستان

امورشعب خوزستان هم با شرکت در همایش تهران ویژه بانوان موکبدار، هفته خوبی را آغاز کرد. فاطمه نظرپور، مدیر امورشعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها خوزستان، که مصاحبه‌ تلفنی با مدیر سایت دفتر مرکزی داشت از حضور خود به عنوان یکی از بانوان فعال موکبدار در همایش دو روزه‌ تهران با نام «نخستین همایش کشوری مدیران مواکب اربعین حسینی» در ششم و هفتم اسفند ماه جاری خبر داد.

وی که یکی از سخنرانان همایش بود از حضور بانوان موکبدار بنیاد آبشار عاطفه‌ها استان‌های مختلف آذربایجان غربی، قزوین و تهران یاد کرد و افزود سایر بانوان حاضر از دیگر سازمان‌های مردم نهاد به سبب فعالیّت اجتماعی برجسته در حوزه‌های مختلف خدمات جهادی مانند جهیزیه، زنان بی‌سرپرست، اشتغالزایی دعوت شده بودند.

نظرپور با اشاره به اینکه در فرصت دست داده از فعالیت‌های موکب خوزستان یاد کرده است، ادامه دارد:" مواکب خوزستان خدمات متنوع غذایی و میان وعده، خیاطی، پزشکی، ماسک و آب معدنی داشت. استان خوزستان 3 موکب را در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر کرده بود، دو تا در مرز چذابه و یک موکب در مرز بین‌المللی شلمچه خدمت کردند. در پایان هم کلیپ خدمات مذکور به مسؤولین اداره عتبات عالیات تحویل داده شد".

همایش دو روزه‌ تهران با نام نخستین همایش کشوری مدیران مواکب اربعین حسینی به مناسبت اعیاد شعبانیه اسفند سال 1401 پرچم گردانی حرم مطهّر امام رضا(ع)

وی در بخشی از گفتگوی خود به هدف اصلی همایش هم پرداخت:" هدف از برپایی همایش بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد اداراه عتبات عالیات  و همچنین مواکب بود تا با بهره‌مندی از تجارب کسب شده در مراسم اربعین سال‌های آتی با تقویت موارد مطلوب و رفع موارد ضعیف، قادر به تأمین خدمات بهتر و شایسته زائران ابا عبد الله الحسین(ع) باشیم، به عنوان نمونه عدم رسیدن کمک‌های اداره عتبات عالیات، صدور دیرهنگام کارت تردد و معطلی نیروها، مشکلات و شرایط سخت آب و هوایی و عدم دسترسی به کولر از جمله ضعف‌های مبتلا به مواکب ما بود و درمقابل عرب زبان بودن اعضا مواکب ما و استقرار یکی از موکب‌ها در مرز شلمچه از نقاط قوت ما جهت معرفی بنیاد آبشار عاطفه‌ها به هموطنان و زائرین ملل دیگر بود".

همایش دو روزه‌ تهران با نام نخستین همایش کشوری مدیران مواکب اربعین حسینی به مناسبت اعیاد شعبانیه اسفند سال 1401 سخنرانی آیت الله صدیقی

همچنین آیت‌الله صدیقی دقایقی را با حضّار به گفتگو نشست و محمد جلال مآب، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات، با تقدیر از فعالیت بانوان در بحث اربعین، خدمت جهادی آنان را زینب‌وارو این بانوان را ادامه دهنده راه حضرت زینب(س) خواند. مسؤول ستاد عتبات عالیات وزارت کشور هم فرصت خود را صرف پاسخگویی به سؤالات بانوان حاضر در همایش نمود. همچنین مراسم تهران با پرچم‌گردانی حرم مطهّر امام رضا(ع) مزیّن بود و حاضران به ارمغان مطهّر امام رئوف(ع) تبرک جستند.

اهدا 22 دست کت وشلوار مردانه از سوی خیّر اسفند سال 1401 شعبه درمان کرمانشاه

شعبه درمان استان کرمانشاه نیز با دریافت 22 دست کت و شلوار به ارزش 13 میلیون و 490 هزار تومان از سوی خیّر توفیق یافت تا خدمتی جهادی را با پشتیبانی غیر نقدی در آخرین ماه سال 1401 در قلب‌های منتظر به ثبت رساند.

 

  https://absharatefeha.ir/f8e1

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: مواکب اربعین سال 1401 , شعبه دیواندره, دیواندره استان کردستان, بسته تحصیلی و البسه گرم, بانوان موکبدار منتخب, تهران نخستین همایش تقدیر از بانوان موکبدا اربعین , اهدا کت و شلوار, شعبه درمان کرمانشاه, ستاد بازسازی عتبات عالیات, موکب اربعین خوزستان, موکب اربعین لرستان, مدیر امور شعب خوزستان و لرستان, آیت الله صدیقی, پرچم حرم امام رضا, حاج حسین یکتا, رییس قرارگاه جمعیت امام رضایی‌ها


Slide 1
اشتراک
مطلـب