افتتاح دفتر بنیاد در کربلا معلی : نوید خدمتی معنوی از جنس حبّ حسینی

دفتر بنیاد آبشار عاطفه‌ها با حضور مدیر عامل بنیاد در کربلا خدمات محرومیّت‌زدایی خود را آغاز نمود.

خاطر ناشاد  را دلشاد  کردن همّت  است        باغ  آفت‌ دیده را آباد  کردن  همّت  است

نان برای نوع خودایجادکردن همت است        روز قدرت ازضعیفی یادکردن همّت است

بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها به عنوان یک نهاد مردمی جهادگر و به میمنت عید رحمت و مغفرت الهی، عید بزرگ فطر، در عصر روز شنبه 25 فروردین ماه سال1403 در اقدامی ارزشمند با هدف گسترش ارائه خدمات حمایتی خود به محرومان ساکن در فراسوی مرزهای سرزمین گوهربار ایران اسلامی به ویژه کشورهای مسلمان همسایه، دفتر بنیاد را با حضور محمدجواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، در شهر کربلا معلی در جوار ملکوتی مولایمان حسین بن علی بن ابیطالب(ع) افتتاح نمود.

در این رویداد ماندگار در کنار چند تن از مدیران ارشد بنیاد مانند مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی، مدیر قرارگاه سبحان و معاونت خانواده و ازدوج این قرارگاه، مدیریت امور بین‌الملل و ارتباطات که مدیرعامل محترم مجموعه را همراهی می‌کردند، جمعی از مقامات عراقی نیز حضور داشتند. نرگس گنجی، مدیر امورو ارتباطات بین‌الملل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، در ارتباط با میزبانی دفتر بنیاد در کربلا از مقامات عراقی گفت:" نماینده مردم کربلا در پارلمان عراق، رؤسای طوایف و شیوخ، جمعی از خیّرین عراقی، نماینده استخبارات، نماینده حشد الشعبی و اعضا دفتر حضور داشتند". دفتر کربلا که اولین نمایندگی بنیاد در کشور همسایه است با دریافت مجوّز رسمی از وزارت کشور عراق، به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.

افتتاح نخستین شعبه بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در جوار حرم مطّهر امام حسین(ع)،کربلا، با حضور محمدجواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، و جمعی از مقامات عراقی، فروردین ماه سال1403

در ابتدای این مراسم یکی از مسؤولین کشور میزبان، عراق، طی ایراد سخنان کوتاهی در ارتباط با همکاری و خدماتی از این دست، توسعه نیّت خیرخواهانه و اجرا برنامه‌های فراملّی بشردوستانه نهادهای مردمی به ویژه برای ساکنین در مناطق جنگ‌زده و محروم را ستود و مراتب سپاسگزاری خود را ابراز داشت.

افتتاح نخستین شعبه بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در جوار حرم مطّهر امام حسین(ع)،کربلا، با حضور محمدجواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، و جمعی از مقامات عراقی، فروردین ماه سال1403

محمدجواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، که حضور وی با استقبال پرشور مسؤولین مواجه شد در سخنرانی کوتاه خود ضمن عرض خیر مقدم به کلیّه میهمانان اظهار امیدواری کرد که خدمات خالصانه این مجموعه مورد قبول حضرت حق قرار گیرد و در ادامه خاطر نشان کرد:"ما به عنوان یک نهاد مردمی فعّال امیدواریم که انشاءالله در تمام مراحل فعّالیت با استعانت از ذات اقدس الهی بتوانیم گام دیگری برای سربلندی و اقتدار مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برداریم. این بنیاد به عنوان یک نهاد مردمی که در مقاطع مختلف زمانی در تمام ممالک می‌تواند در راستای تحقق اهداف محرومیّت‌زدایی نقش ایفا کند امید است که خدماتش مورد قبول خداوند و خشنودی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار بگیرد".

افتتاح نخستین شعبه بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در جوار حرم مطّر سلطان غریب کربلا، امام حسین(ع) حکایت از افتخار باریابی خادمان حضرت رضا(ع) در این بنیاد به درگاه این امام همام(ع) را دارد؛ شرافت خدمتی عاشقانه به زائرین و مجاورین حضرت است که عزّت الهی، برکت این خدمتگزاری می‌باشد و سند چنین عزّتی حدیت گرانقدر ابا عبدالله الحسین(ع) است که می‌فرمایند:"بدانید نیازمندی‌های مردم[که به شما مراجعه می‌کنند] از نعمت‌های الهی است پس نعمت‌ها را افسرده نسازید که این وظیفه خدمت‌رسانی به دیگران محوّل خواهد شد".

افتتاح اوّلین دفتر بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در جوار حرم مطهّر امام حسین(ع)، کربلا معلّی، با حضور محمدجواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، و جمعی از مقامات عراقی، فروردین ماه سال1403

شایان یادآوری است اهداف تأسیس دفتر بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در کربلا طبق سند راهبردی بخش اهداف و مأموریت‌های فراملّی انجام شده است. اهداف سند راهبردی شامل ارائه خدمات حمایتی ده‌گانه به مددجویان در حوزه‌هایی مانند  اشتغال و کارآفرینی، ایتام، بهداشت و درمان به ویژه درمان بیماران صعب العلاج، توانمندسازی، محرومیّت‌زدایی، کمک‌های اضطراری، ایجاد بازارچه‌های نیکوکاری مرزی و برون مرزی، تبادل تجارب بین خیریه‌ها و نیکوکاران کشور با سایر ملل مانند عراق، ایجاد هم افزایی و هم‌اندیشی بین مؤسسات خیریه، راه‌اندازی کاروان زیارتی مددجویان است.

همچنین در ذیل الزامات سند راهبردی امور بین‌الملل آمده است گسترش و پراکندگی مخاطبین خیریّه در سطح کشورهای مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی ایران، تنوع و دامنه گسترده فعالیت‌های خیریه در حوزه‌ها و موضوعات مختلف، استفاده از ظرفیت خیریه به عنوان یکی از مؤلفه‌های گسترش و نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در فهرست برنامه‌های خدمت‌رسانی برون مرزی مجموعه مردم نهاد بنیاد آبشار عاطفه‌ها قرار دارد.

بدین ترتیب این بخش در افق چشم‌انداز فعالیت‌های خود سعی دارد مجموعه‌ای کارآمد، تعالی‌بخش، تحول‌آفرین، توانمندساز، دانش‌مدار، وحدت‌بخش، تقویت‌کننده و تأثیرگذار در حوزه تقویت و گسترش فرهنگ نیکوکاری در عرصه بین‌المللی براساس تشکیل شبکه‌ای فراگیر، هم‌افزا، هوشمند، مؤثر، متشکل از تجمیع ظرفیّت‌ها، فرصت‌ها، اقدامات، مجموعه‌ها، عناصر مختلف منطبق با ارزش‌های انسانی، دینی و اخلاقی مؤثر خواهد بود. به عنوان یک نهاد مردمی در تمام مراحل فعّالیت مثمرثمر خود باشد.

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, مدیرعامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها, فروردین سال 1403, افتتاح نخستین دفتر بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, حرم مطهّر امام حسین(ع), کربلا معلّی کشور عراق, نماینده مردم کربلا در مجلس عراق, پارلمان عراق, اهداف فراملّی


Slide 1
اشتراک
مطلـب