ارسال 600 تخته پتو و لوازم ضروری برای زلزله‌ زدگان خوی

دفتر نمایندگی امور شعب آذربایجان غربی خیریه آبشار عاطفه ها بامداد در تاریخ 9 بهمن1401 از ارسال 600 تخته پتو و لوازم ضروری به شهر زلزله‌ زده خوی خبر داد.

به گفته پیری، مدیر امور شعب آذربایجان غربی، در پی وقوع زلزله شنبه شب هشتم بهمن ماه سال 1401 در شهرستان خوی، بنیاد بین­‌المللی خیریه  آبشار عاطفه­‌ها همچون امدادرسانی­‌های این بنیاد در حوادث و بلایای غیرمترقبه گذشته مانند سیل، زلزله و شیوع اپیدمی کرونا در سراسر کشور، مخلصانه برای همدلی با هموطنان زلزله‌زده این شهرستان وارد عرصه کمک­‌رسانی شدند و با همکاری قرارگاه محرومیت‌­زدایی غرب کشور(نبی اکرم(ص)) با برگزاری رزمایشی از جنس کمک مؤمنانه تعداد 600 تخته پتو تهیه کردند و به شهرستان خوی ارسال نمودند.

پیری مدیر امور شعب بنیاد آبشار عاطفه ها استان آذربایجان غربی

وی در ادامه تماس تلفنی با دبیر خبر سایت دفتر مرکزی اظهار داشت:" امور شعب آذربایجان غربی به دنبال انتشار خبر زلزله شدید 5/9 ریشتری خوی بدون فوت وقت و با طراحی رزمایش مؤمنانه در هفتم بهمن ماه سال جاری وارد عمل شد و با کمک خیرین تعداد 400 تخته پتو را آماده ارسال نمود. قرارگاه محرومیت‌­زدایی غرب کشور(نبی اکرم(ص)) به مدیریت خانم طالبی هم با تحویل 200 تخته پتو ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات‌رسانی به هموطنان به ویژه با توجه به برودت هوا و بارش برف همراهی کرد".

خادمین بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در امور شعب استان آذربایجان غربی رزمایش اهد 600تخته پتو

پیری در این رزمایش که با همکاری مشترک امور شعب آذربایجان غربی و قرارگاه محرومیت‌­زدایی غرب کشور(نبی اکرم(ص)) در مصلا شهرستان خوی برگزار گردید همچنین از تهیه و ارسال 55 جفت انواع کفش زمستانی و بیش از 1000 عدد ماسک خبر داد و اضافه کرد رزمایش مذکور با پوشش خبری شبکه استانی آذربایجان غربی همراه بوده است.

طبق اعلام منابع مربوط، ساعت 21:44 روز شنبه هشتم بهمن ماه جاری زلزله‌­ای به بزرگی 5:9 در مقیاس ریشتر و در عمق 7 کیلومتری زمین حوالی و در شهرستان برفی خوی رخ داد. کانون این زلزله در 117 کیلومتری شهرستان ارومیه و 134 کیلومتری شهرستان تبریز گزارش شده است.

صحنه‌ای از زلزله شهرستان خوی در بهمن سال 1401

مسؤولین بخش فوریت­‌های پزشکی کشور اعلام کرده‌اند  این زلزله تا روز یک­شنبه تعداد 3 کشته و 738 مصدوم داشته و با پس لرزه­‌های متعدد همراه بوده است. همچنین بنا بر گزارشات اولیه خبرنگاران مانند خبرگزاری فارس، این زلزله با حجم بالای تخریب منازل و ساختمان­‌های شهرستان خوی همراه بوده است.

هلال احمر آذربایجان غربی، مسؤولین اورژانس و بیمارستان­‌ها، فرمانداری، قرارگاه منطقه‌­ای شمال غرب ارتش(نزاجا) و دیگر نهادهای دولتی ضمن اعزام تیم‌­های متعدد ارزیاب به منطقه آسیب‌دیده، برای ارائه سریع خدمات اعلام آمادگی کردند. پایگاه اطلاع­‌رسانی سازمان آموزش و پرورش استان هم به دلیل وقوع پس‌­لرزه­‌های متعدد و نسبتا شدید، آموزش تمامی مقاطع تحصیلی را در روز یک­شنبه غیرحضوری و به صورت مجازی اعلام نمود.

بر همین اساس ارشد نظامی ارتش در شمال غرب کشور تأکید کرد از همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله فرماندهان، تیپ­‌های نزدیک به منطقه، کارشناس عمرانی، تأسیسات و بهداشت و درمان عازم منطقه شدند و یگان‌­های مستقر در این قرارگاه دستور آماده باش را دریافت کرده‌­اند و بیمارستان امام علی تبریز و بیمارستان ارتش در ارومیه برای پذیرش مصدومان و اعزام کادر درمان به منطقه زلزله‌زده هم به حالت آماده باش درآمده­‌اند.

تصاویر تکمیلی، نوعدوستی و تلاش شبانه روزی خادمین در امور شعب مذکور را روایت می‌کنند

مصلا شهرستان خوی رزمایش اهدا 600 تخته پتوزلزله خوی بهمن سال1401

مصلا شهرستان خوی رزمایش اهدا 600 تخته پتو

مصلا شهرستان خوی رزمایش اهدا 600 تخته پتو

دبیر خبر دفتر مرکزی کل کشور:بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, زلزله شهرستان خوی, بهمن سال 1401, قرارگاه نبی اکرم, قرارگاه غرب کشور, امور شعب آذربایجان غربی, رزمایش اهدا پتو


Slide 1
اشتراک
مطلـب