ترنّم « بک یا الله» اهالی بنیاد با تهجّد و احیا لیالی قدر

مراسم احیا سه شب قدر و عزاداری ایّام شهادت مولیمان، حضرت علی علی(ع)، در دفتر مرکزی و شعب کشور برگزار شد.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، پرسنل، مهرجویان و اقشار مختلف هموطنان با تضرع و شب زنده‌داری به درگاه الهی، در شب‌های معنوی قدر بانگ «یارب، یارب و العفو، العفو» را همراه با مراسم برسرگرفتن قرآن و دعا در دفتر مرکزی و شعبِ استان‌های سراسر کشور  به جا آوردند تا با توبه و استغفار از درگاه سراسر رحمت و نور پروردگار، ایّام پیش رو را با تصدیق و عنایت ربّ جلی از گناهان گذشته تبرّا جویند و استجابت دعاهیشان را خواستار شوند. مراسم با اقامه نماز مغرب و عشاء، پذیرایی وعده افطار آغاز و در ادامه برنامه‌های خاص این شب‌ها از جمله قرائت کلام الله مجید، دعای جوشن کبیر، بر سر گرفتن قرآن کریم، نماز، روضه‌خوانی و مدّاحی، آموزش احکام و ذکر مصائب خاندان نبوت، برنامه‌های فرهنگی - مذهبی ویژه کودکان با موضوع ایّام قدر و معرفی سیره اهل بیت(ع) پوشش داده شد.

شب قدر - مراسم شبهای قدر در شعب بنیاد آبشار عاطفه ها فروردین سال 1402

شعب مختلف مشهد در کنار دفتر مرکزی مشهد شامل آل طاها، حضرت رقیه، قائم آل محمد، ابن الرضا(ع)، امام رئوف، طفلان مسلم، امّ ابیها، شعبه امام حسن عسکری(ع) و ایتام و درمان تبریز با پذیرایی از 110 نفر از مددجویان، رفسنجان کرمان با اهدا 100 کارت هدیه 50 هزار تومانی ویژه ایتام، شعب استان گلستان مانند آزادشهر، مهدیشهر سمنان که پذیرای دختران روزه اولی بود که با کارت هدیه و هدیه از آنان به طور خاص تقدیر شد، عام کرمان با میزبانی از 350 مددجو، شعب قزوین، شعب بوشهر که در شب آخر 400 پرس غذا را برکت سفره افطار هموطنان مددجو قرار داد، شعبه امیرالمؤمنین کرمانشاه ویژه ایتام و سادات، شعب سیستان و بلوچستان مانند شهرزهک با پذیرایی از 320 تن از مهرجویانش، تبریز با پخت 320 پرس غذا، شعبه قروه کردستان، شعب چهار محال وبختیاری، فاروج در خراسان شمالی، شعبه سیدالساجدین البرز بر سر سفره افطار نشستند و  هر سه شب را تا پاسی از شب با خالق خویش خلوت کردند و با راز و نیاز در پهنا سکوتِ تأمل‌برانگیز شب، بخشش و رحمت الهی را از ذات یگانه‌ی الله‌الصمد تقاضا کردند. شایان ذکر است در طی شب‌های مذکور چندین هزار پرس غذای گرم، پک‌های غذایی، بسته‌های پذیرایی افطار و سحر در کنار وجوه نقد و کارت هدیه تقدیم خانوارهای مددجو گردید.

مراسم شبهایقدر شعب عام ایتام درمان خراسان جنوبی فروردین سال 1402

پیامبر مکرّم اسلام(ص) در ستایش این شب چنین می‌فرمایند:" ماه رمضان، سرور ماه‌ها و شب قدر، سرور شب‌هااست" و امام صادق(ع) هم با تشبیه کردن شب قدر به قلب ماه رمضان به بابرکت و حیات‌بخش بودن این شب اشاره کرده‌اند. در حدیثی دیگر از حضرت محمد(ص) آمده است که شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است و هیچ یک از امت‌های گذشته از این موهبت برخوردار نبوده‌اند( مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، 1375 ش.، ج. 27، ص. 190). بنابریان بی‌شک فضیلت این شب بر سایر شب‌ها، به سبب اموری است که در آن رقم می‌خورد. البته تعیین سرنوشت انسان در شب قدر و تقدیر رویدادهای یک ساله آینده و انتظام بخشیدن به احوالات و وضعیت ادمی به معنا آن نیست انسان در برابر این سرنوشت مقدّر شده، محکوم و بی‌اختیار است آنچنان که برای تغییر آن هیچ کاری از او برنمی‌آید بلکه با متوسل شدن به کلام الله و دعا و انجام اعمال صالح و شایسته، قادر خواهد بود از باری تعالی تغییر مد نظر را خواهان شود.

دفتر مرکزی بنیاد آبشار عاطفه ها، مراسم شبهای قدر، فروردین سال 1402

از جمله برنامه‌های خاص و خلّاقانه مراسم شب‌های قدر امسال می‌توان به حضور مسؤولان فرهنگی قرارگاه سبحان در دفتر مرکزی مشهد اشاره کرد. این قرارگاه با برنامه‌های فرهنگی – مذهبی متنوع مانند اجرا مسابقه، نقاشی، تصویرخوانی، نقل داستان‌های مذهبی مناسبتی در ارتباط با زندگی و سیره ائمه بخصوص حضرت علی(ع)، آموزش کاردستی و مسابقه طناب‌کشی برای کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم، پذیرای مهمانان کوچک مراسم بافضیلت شب‌های قدر بود.

روایت تصویر از شکوه فضیلت مراسم شب‌های قدر امسال در دفتر مرکزی و شعب سراسر کشور

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, اهدا سبد غذایی, مراسم احیا شبهای قدر, پذیرایی وعده افطار, مراسم معنوی قرآن بر سر گرفتن, فروردین 1402


Slide 1
اشتراک
مطلـب