اهدا سبد کالا به نیازمندان یاسوج و بیرجند به مناسبت روز ملّی تشکل‌های اجتماعی و سمن‌ها

مرداد سال 1402 برگزاری رزمایش نذر حسینی با اهدا سبد کالا به نیازمندان، 1200 سبد غذایی توسط امورشعب بیرجند با حضور مسؤولین

 همزمان با روز ملّی تشکل‌ های اجتماعی بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها امور شعب یاسوج با 800 و بیرجند با 1200 رزمایش حسینی اهدا سبد کالا به نیازمندان را اجرا کردند.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی روز 22 مرداد ماه به عنوان روز ملّی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی(سمن‌ها: سازمان‌های مردم نهاد NGO) تعیین و فعالان عرصه خدمت‌رسانی اجتماعی با برگزاری همایش و نشست‌هایی به گرامیداشت این روز می‌پردازند. در سال 1393 ه.ش. طی برپایی همایشی با حضور رییس جمهور وقت و نمایندگان 3000 تشکل‌ اجتماعی کشوری، وزارت کشور بنا درخواست سازمان‌های مردم نهاد پیشنهاد تعیین چنین روزی را مطرح و شورا عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب نمود.

مرداد سال 1402 روز ملّی تشکلهای اجتماعی و سمنها اهدا لوح تقدیر به مدیر قرارگاه سبحان مشهد در مراسم تجلیل از مدیران سازمانهای مردم نهاد با حضور مقامات استانی

در تعریف سازمان‌های مردم نهاد  تبیین رسالت، اهداف و حوزه خدمت‌رسانی آنها در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس در توضیح کلی ماهیت فعالیت سمن‌ها آمده است:"سازمان‌های مردم نهاد، ان.جی.اُ ها یا سمن‌ها، گروههایی هستند که توسط اعضا جامعه بدون دارا بودن هیچ نوع عنوان دولتی و یا موقعیت شغلی و تنها برای تحقق اهداف اجتماعی، مدنی، اخلاقی، زیست محیطی و سایر عرصه‌های اجتماعی نیازمند به دریافت کمک و اصلاح تشکیل می‌شوند. این سازمان‌ها غیر انتفاعی می‌باشند و این جمله بدین معنا است که مجموعه‌های مذکور در پی کسب سود نیستند".

مرداد سال 1402 حضور مسؤولین شهر خوسف در استان خراسان جنوبی در شعبه بنیاد آبشار عاطفه ها به منظور مدیر و پرسنل

فعالیت سازمان‌هایی از این دست مانند خیریه‌ها منجر یه افزایش آگاهی‌های اجتماعی عموم، ارتقا و ترویج فرهنگ مشارکت جمعی و همدلی نوعدوستانه، ایجاد هماهنگی و همبستگی اجتماعی، جذب متخصصین در گروه همکاران که در کنار بعضی عوامل دیگر منجر به کاهش مشکلات مختلف از جمله فقر(مادی و فرهنگی)، اخلاقی مانند کاهش انواع خشونت‌ها و سایر چالش‌های جامعه می‌شود. لذا تبلیغ و آگاهی بخشی به مردم همراه با جلب مشارکت آنها دو پایه اصلی تشکیل و ادامه خدمات‌دهی سمن‌هاست تا قادر باشند مسیر توسعه اجتماعی را هموار نمایند. بدین ترتیب این مجموعه‌های مردمی با توجه به مناسبات اجتماعی کنونی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نهادهای جوامع شناخته می‌شوند. اثربخشی خدمت‌رسانی آن‌ها تا بدانجاست که جامعه‌شناسان، اقتصاددانان و متخصصین سایر حوزه‌های اجتماعی مرتبط همیاری این سازمان‌ها را بازوی دولت برای تحقق اهداق توسعه‌یافتگی جامعه معرفی می‌کنند.

مرداد سال 1402 برگزاری رزمایش نذر حسینی با اهدا سبد کالا به نیازمندان، 1200 سبد غذایی توسط امورشعب بیرجند با حضور مسؤولین

شعب مختلف بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها مانند امور شعب استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند و امور شعب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به منظور پاسداشت این روز در 21 مرداد ماه جاری به همین مناسبت به ترتیب اقدام به تهیه 1200 و 800 بسته معیشتی شامل مواد غذایی برنج، روغن مایع، رب، ماکارونی، سویا، نمک و مواد شوینده و چند کالای دیگر و برگزاری رزمایش حسینی کردند که پس از اتمام مراسم سبدها به مهرجویان در شهرستان‌های تابعه استان تحویل داده خواهد شد. در هردو مراسمی مقاماتی از سازمان‌های ومختلف استانی و نظامی حضور داشتند. در مراسم بیرجند که با پوشش رسانه‌ای واحد خبرشبکه استانی خراسان جنوبی همراه بود مدیر کل امور اجتماعی استانداری، نمایندگان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی و رؤسا شعب این کمیته از مناطف مختلف شهرستان، رییس آستان قدس رضوی شهرستان، نماینده سپاه انصارالرضا(ع) و مسؤول سمن‌‌های استان حضور داشتند. سردار فرمانده تیپ 48 فتح در یاسوج هم با حضور در گلزار شهدا این شهر که محل برگزاری رزمایش سبد معیشتی بود، این روز را به پرسنل بنیاد آبشار عاطفه‌ها در امورشعب و شعب یاسوج تبریک گفت.

مرداد سال 1402 برگزاری رزمایش نذر حسینی با اهدا 800 سبد غذایی توسط امورشعب کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسؤولین شهری و نظامی

همچنین مقامات سازمان‌های مختلف در تمامی شهرها از سایر مدیران امور شعب سایر استان‌ها نیز در مراسمی مشابه، که به ویژه از سوی استانداری‌ها برگزار گردیده بود، تقدیر و سپاسگزاری کردند. استانداری استان زنجان هم در این روز با دعوت از فعالان اجتماعی و مدیران تلاشگر تشکل‌های مردمی از جمله خیریه‌ها سعی در تجلیل تمام عیاری از هموطنان نوعدوست کرد. امامان جمعه و فرمانداران شهرستان‌های مختلف، معاون امور سیاسی امنیتی، معاون امور اجتماعی مدیر کل اداره ورزش و جوانان و دیگر شخصیت‌های فعال در عرصه فرهنگی، مذهبی و سیاسی نیز به دعوت متولی مراسم جهت تقدیر از زحمات فی سبیل الله مدعوین حاضر شدند. مدیر امور شعب خراسان جنوبی و چهار محال و بختیاری هم در آیین‌های جداگانه‌ای به مناسبت این روز به دعوت استانداری و فرمانداری استان مذکور شرکت داشتند. شرکت نفت ستاره هرمزگان نیز مسؤولان سمن‌های استان را به منظور تقدیر از آنان به مراسم پاسداشت روز تشکل‌ها دعوت نمود. مسؤولین استانداری، نمایندگان سپاه، کمیته امداد امام، شهرداری، فرمانداری، ورزش و جوانان و سایر نهادهای دولتی میهمان ویژه مراسم بودند. استانداری قزوین دیگر استانی بود که به منظور تقدیر از سمن‌های حاضر در میدان جهادِ خدمت‌رسانی میزبان مدیران مجموعه‌های مردم نهاد از جمله مدیر امورشعب و شعبات شهرستان‌های استان شد. امورشعب خراسان شمالی در بجنورد نیز به این مناسبت اقدام به برگزاری رزمایش اهدا 1000 سبد معیشتی همراه با انعکاس رسانه‌ای از سوی واحد خبر شبکه استانی صدا و سیما خراسان شمالی نمود. لازم به ذکر است گزارشات ارسالی مسؤولین فرهنگی شعب در اقصی نقاط کشور حکایت از این دارد که برگزاری مراسم متعدد از سوی استانداری، شهرداری و فرمانداری‌ها و سایر سازمان‌های شهرستان‌ها مختلف به مناسبت روز ملّی تشکل‌ها از 21 تا 24 همین ماه ادامه یافت.

مرداد سال 1402  محمد جواد فولاد مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها

بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها نیزبه عنوان یک نهاد خدمت‌رسان مردمی بیش از دو دهه است که با توکل بر خداوند بنده‌نواز و کسب إذن از محضر هشتمین امام معصوم(ع) به جمع هموطنان نستوه خدمتگزار پیوست. بانی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها حاج محمد جواد فولاد است که خود به عنوان مدیر عامل،مدیریت این مجموعه را برعهده دارد. فولاد در اکثر سخنرانی‌ها و نشست‌های کاری با مسؤولان و پرسنل و چه در مناسبت‌های مختلف در حضور مددجویان اهتمام و عمل به سه عامل حیاتی را،به عنوان سه حلقه جدایی‌ناپذیر از یکدیگر، شرط به ثمر رسیدن تلاش‌های جمعی و نتیجه بخش بودن انواع خدمات انسان‌دوستانه در عرصه‌های مختلف دخیل در بهبود شرایط معیشتی، فرهنگی، اخلاقی و مذهبی همه افراد در تمامی سنین به ویژه مددجویان و به تبع آن جامعه می‌داند و تأکید می‌نماید محور قرار دادن توسل به توحید و توحیدشناسی، سر لوحه قرار دادن فرامین و احکام روشنی بخش و امیدآوفرین قرآن کریم و توسل به سنت و سیره ائمه اطهار(ع) رمز توکسب توفیق الهی، رفع مشکلات و حفظ وحدت و ایجاد عدالت اجتماعی است.

مرداد سال 1402  تقدیر از مدیر امور شعب چهار محال و بختیاری در مراسم تجلیل از مدیران سازمانهای مردم نهاد استانداری شهرکرد

بنیاد آبشار عاطفه‌ها با عنایت حضرت حق با همّت محمد جواد فولاد و چند تن از نیکوکاران مشهد در ماه مبارک رمضان سال 1380 همزمان با میلاد امام دوم (ع) و با نیّت تبرِک جستن از توجهات کریمانه کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع)، در راستا اعتلا سیره عملی امیرالمؤمنین(ع)، حضرت علی(ع)، در سایه توجهّات خاصه حضرت مهدی(عج) وبه پشتوانه ولی نعمت مسلمین جهان حضرت موسی الرضا(ع) به طور رسمی دایر شد. خیریه از ابتدا با بهره‌مندی از دیدگاه تخصصی کارشناسان تلاش داشته است تا زمینه را جهت ارائه و رساندن هرچه بیشتر خدمات به جامعه هدف فراهم آورد. به دنبال اجرا کامل و صادقانه برنامه‌ها و خدمات نهاد مردمی خیریه  آبشار عاطفه‌ها در کمتر از دو دهه با کسب مجوز ملّی از وزارت کشور تبدیل به سازمان و در مرحله بعد با گذشت چندین سال موفق به دریافت «مقام مشورتی از سازمان ملل متحد(ECOSOC)» و تبدیل به بنیادی بین‌المللی گردید. بدین ترتیب برنامه فعالیت‌های نوعدوستانه خود را به آن سوی مرزهای ایران گسترش داد. بنیاد با توجه به افزایش چشمگیر مراجعه نیازمندان از شهرستان‌های دور و نزدیک به دفتر مرکزی، بنا به فراخور نیاز متقاضیان دریافت خدمات حمایتی، اقدام به دایر نمودن شعب متعدد در استان خراسان رضوی و سپس طی سالیان متمادی در جای جای ایران اسلامی کرد.

مرداد سال 1402  تقدیر از مدیر امور شعب زنجان در مراسم تجلیل از مدیران سازمانهای مردم نهاد استانداری زنجان

مهم‌ترین هدف بنیاد فقرزدایی و کمک به توسعه معنوی و مادی کشور است. در چشم‌انداز بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها عالی‌ترین جلوه‌های انسان‌دوستی و حفظ کرامت انسانی طبق فرمایش حضرت حق مشاهده می‌شود. در چشم‌انداز بنیاد چنین آمده است:"1) ترویج ازدواج آسان به سبک زندگی ساده و برگزاری مراسم ازدواج در تأمین جهیزیه مزدوجین جوان در سراسر کشور 2) اکرام چندین هزارایتام و برپایی مراسم برآوردن آرزو آنها 3) توزیع سبد معیشتی و غذای گرم بین مهرجویان 4) درمان رایگان بیماران صعب‌العلاج 5) کمم به کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی مانند اعتیاد 6) برگزاری مراسم ویژه ولادت و شهادت ائمه(ع) 7) ارائه حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد 8) حمایت از حاشینه‌نشینان شهرها در سراسر کشور 9) اشتغالزایی و کارآفرینی با پشتوانه صندوق قرض‌الحسنه 10) ایجاد کارگاه‌های آموزشی، دینی، تخصصی و حرفه‌ای 11) توسعه شعب در سراسر کشور از جمله مناطق روستایی به موازات توسعه شعب در سطح فراملّی 12) ایجاد نمایشگاه‌های توانمندی منطبق با اقتصاد مقاومتی، بازارچه نیکوکاری در ایام خاص.

تصاویری از عملکرد شعب بنیاد آبشار عاطفه‌ها مقارن با ایّام روز ملّی تشکل‌های اجتماعی

محمد جواد فولاد مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها

محمد جواد فولاد مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها

 مرداد سال 1402 بجنورد رزمایش توزیع 1000 سبد معیشتی

مرداد سال 1402 بجنورد رزمایش توزیع 1000 سبد معیشتی

  شهر خوسف در استان خراسان جنوبی مرداد سال 1402 حضور مسؤولین در شعبه بنیاد آبشار عاطفه ها به منظورتقدیر از مدیر و پرسنل

 سنندج استان کردستان مرداد سال 1402 مراسم تقدیر از مدیر امورشعب استان

مشهد مرداد سال 1402 مراسم تقدیر از مدیر قرارگاه سبحان

مشهد مرداد سال 1402 مراسم تقدیر از مدیر قرارگاه سبحان

مرداد سال 1402 برگزاری رزمایش نذر حسینی با اهدا 1200 سبد غذایی توسط امورشعب بیرجند با حضور مسؤولین

مرداد سال 1402 مراسم  تجلیل از مدیر امورشعب بیرجند با حضور مسؤولین

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

 

برچسب ها: تشکلهای مردم نهاد, بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, تجلیل از تشکلها, رزمایش سبد غذایی, محمد جواد فولاد مدیر عامل, مردادماه سال1402, روز ملّی تشکلهای اجتماعی, 22 مرداد ماه, رزمایش نذر حسینی, تجلیل از مدیران شعب, اهدا لوح تقدیر, شورای عالی انقلاب فرهنگی, ترویج فرهنگ مشارکت و همدلی, فقرزدایی مهم‌ترین هدف


Slide 1
اشتراک
مطلـب