در سخنرانی محمد جواد فولاد در نشست هم‌اندیشی با حضور معاون رییس جمهور مطرح شد: ایجاد بازارچه مرزی تا تجمیع نهادهای مردمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با شرکت در نشست صمیمی هم‌­اندیشی انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، که با حضور خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد به منظور بررسی راهکارهای کاهش مشکلات حوزه زنان و رفع آسیب‌های اجتماعی این رکن مهم جامعه، روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت سال جاری برگزار گردید، گزارش جامعی را از خدمات و دستاوردهای بنیاد در حوزه خانواده و نقش این مجموعه در ایجاد اشتغال پایدار ارائه نمود.

محمد جواد فولادپور، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، در این هم‌­اندیشی که به دعوت خزعلی و با هدف جلب همکاری خیران و ان. جی. اُ ها برای حل مشکلات حوزه زنان از ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه شب، هفتم اردیبهشت سال 1401، در مجموعه فرهنگی تلاش برپا شد، با اشاره به حوزه فعالیت بنیاد در حوزه خانواده و اقدامات مدون در بحث ازدواج، پیشگیری از طلاق، فرزندآوری، ارتقاء سطح فرهنگی و توانمندسازی خانواده از نظر اشتغال در سطح کشور گفت: " ایجاد بازارچه صنایع دستی برای اقتصاد خانواده، ایجاد شبکه ای در حوزه خانواده با عضویت مؤسسات مختلف، راهی خانه بخت شدن یکصد هزار زوج جوان با تأمین جهیزیه، تامین سیسمونی و نیازهای اولیه بانوان باردار و ایجاد کلینیک‌های تخصصی برای پیشگیری از طلاق از دیگر برنامه‌های ماست ".

وی در ادامه با خاطر نشان کردن 900 شعبه فعال بنیاد در کشور، اشتغال 11 هزار نیروی کارآفرین در این شعب و برخورداری از کمک‌های 850 هزار خیر به عنوان عضو ثابت افزود: " بنیاد آمادگی دارد در راستای اهداف حوزه خانواده  معاونت امور زنان ریاست جمهوری، تأثیرگذار در بهبود مشکلات و آسیب­‌های اجتماعی در حوزه خانواده قرار گیرد " .

فولاد با بیان عقیده خود مبنی بر اینکه اگر به پایه و استحکام حوزه خانواده توجه شود می‌تواند در همه زمینه‌ها اثرگذار است، اظهار داشت : "  بنیاد دستاورد خانواده­‌ها  را از طریق بازارچه­‌ها برای تأمین استقلال معیشت خانواده به فروش رسانده است و این اتفاق خوبی است که در سطح کشور فراگیر بشود و  می­‌شود با ایجاد بازارچه در مرزهای دوغارون و آذربایجان غربی و جاهایی که مجاورت با مرزهای ایران دارند، این دستاوردها را بسیار بسیار به فروش رساند چون صنایع دستی خانواده است و معاونت حوزه زنان در ایجاد اینگونه بازارچهها تأثیرگذاری خوبی در روند کلّی اقتصاد خانواده بگذارد " .

meeting

وی در سخنرانی خود در جمع خیرین و معاون رییس جمهور با اشاره به عضویتش در هیئت مدیره شبکه خانواده، موضوع ایجاد شبکه خانواده را مطرح کرد: " شبکه خانواده شکل گرفته و اخیرا فعال شده است و در حوزه خانواده قرار دارد. مؤسسات و نهادهای مردمی که در راستای حوزه خانواده فعالیت دارند به عضویت این شبکه درآمده‌­اند " .

مدیر عامل بنیاد در بخش دیگری از سخنانش از پشت تریبون نشست ملّی، از دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و بحث ازدواج دختران در دیدار ایشان با 30 تن از فعالین اجتماعی در سال 1398 یاد کرد و افزود: " رییس جمهور که کاملا شناخت روی بنیاد دارند، چه در زمان تولیت‌­شان در آستان قدس [رضوی] بسیار در بحث محرومیت‌­زدایی تلاش مؤثری کردند الان در مقام ریاست جمهوری بحث فقر مطلق و محرومیت‌­زدایی، اصلی­‌ترین محور این دولت قرار گرفت، قطعا ما برای همراهی در راستای موفقیت دولت سیزدهم آمادگی داریم که تلاش مؤثری را به نحو شایسته در روند بهبودی حوزه خانواده به عمل آوریم " .

همچنین خزعلی با استماع دقیق سخنان مدعوین از جمله مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه‌ها، ضمن دعوت از همه خیران به خصوص بانوان برای ورود به موضوع حل مسایل بانوان، ضرورت تشکیل گروه‌هایی برای حمایت از بانوان را مورد تأکید قرار داد.

 

دبیر خبر دفتر مرکزی کل کشور : بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, نشست هم اندیشی معاون رییس جمهور با خیرین در امور زنان


Slide 1
اشتراک
مطلـب