خادمین بنیاد آبشار عاطفه‌ها در کنار سپیدجامگان زینبی(س) کادر درمان

همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، خادمین بنیاد آبشار عاطفه­‌ها به پاس مجاهدت پرستاران از آنان تقدیر به عمل آوردند.

جمعی از مدیران و خادمین شعب بنیاد بین­‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌­ها در روزهای متوالی آذر ماه جاری به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) با حضور در بیمارستان­‌ها، اورژانس و مراکز درمانی با پرستاران، دقایقی را به گفتگو صمیمانه با پرستاران بخش‌­های مختلف بیمارستان­‌ها، اورژانس و مراکز درمانی اختصاص دادند و با اهدا لوح تقدیر، گل، شیرینی و تعدادی هدایا این روز را به آنان تبریک گفتند و از زحمات­‌شان تجلیل کردند.

شعبه بابل آذر ماه سال 1401 روز پرستار ولادت حضرت زینب تقدیر از پرستاران بیمارستان فوق تخصصی

در همین رابطه شعب مختلف بنیاد بین­‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌­ها در سرتاسر ایران بزرگ طرح تقدیر از پرستاران بیمارستان­‌ها به ویژه پرستاران خیّر را با مراجعه به مراکز درمانی به اجرا درآوردند. شعب مختلف تهران، شعب ایتام سادات و ام­‌ابیها قزوین، شعبه امیرالمؤمنین و ایتام و عام خرم‌آباد در استان لرستان، اندیمشک و اهواز خوزستان، شعب مختلف مشهد مانند کریم اهل بیت، بوشهر، املش در گیلان، امور شعب بیرجند و شعبه سرایانِ خراسان جنوبی، شهرستان آزادشهرِ در گلستان، شعب ایتام و مرکزی رفسنجان در کرمان، ایتام و سادات ِ سمنان، شعبه بابل در استان مازندران و شعب شهرستان­‌های محلات و کمیجانِ استان مرکزی را می­‌توان شعبی نمونه­‌ای دانست که در اجرا طرح روز پرستار تلاش ستودنی و شایسته­‌ای را با همراهی خیّرین نشان دادند.

شعب قزوین تقدیر از پرستاران روز پرستار ولادت حضرت زینب آذر سال 1401

همچنین برخی شعب مانند قزوین با دعوت از برخی مسؤولین، به دیدار پرستاران رفتند و تشکر و خسته نباشید خود را با تقدیم گل و هدایا ابراز کردند. برخی دیگر هم از جمله بابل علاوه بر ملاقات با پرستاران بیمارستان­‌ها، در منزل چند تن از مهرجویان حضور یافتند و از مادران و بانوان مهرجویی که با توکل بر خداوند، مسؤولیت سنگین پرستاری از چندین عضو معلول خانواده را با توان خستگی‌­ناپذیر و مهر مادری­‌شان درآمیخته­‌اند، با اهدا گل، لوح تقدیر، سکه و دستبند طلا  تجلیل کردند.

حال با عنایت به اهمیّت شغل پرستاری و خدمات حیاتی این حرفه آشنایی با گزیده‌­ای از طیف گسترده تخصص‌­ها و مهارت­‌های آن ما را به ضرورت درک و تقدیر از تلاشگران این حرفه جان­‌فرسا رهنمون می‌­سازد. وظایف و خدمات پرستاری به نیاز بیمار برای دریافت مراقبت تخصصی و درمانی اشاره دارد که توسط پرستاران انجام می­‌شود و معالجه کامل بیمار بهترین نتیجه تلقی می‌­شود. از دیگر عوامل مؤثر در انجام هرچه بهتر این حرفه علاوه بر تسلط بر دانش و مهارت­‌های پیچیده پرستاری، علاقه شخصی، مدیریت و کنترل احساسات و هیجانات به ویژه خشم، صبر و کلام و رفتار مهربانانه  و در یک کلام رفع نیازهای جسمی و روحی بیماران از طریق آشنایی با اصول علم روانشناسی می‌­باشند.

به طور کلی شاغلان این حرفه یک فرآیند 5 مرحله‌­ای  شامل ارزیابی، تشخیص، نتیجه­‌گیری، برنامه‌­ریزی و پیاده‌­سازی را برای ارائه بهترین مراقبت از بیمار طی می­‌کنند. برای انجا کامل این فرآیند، پرستاران وظایف بسیاری مانند مراقبت بهداشتی از بیماران، مشورت و ارتباط با پزشکان، نظارت دقیق پرونده پزشکی، تجویز دارو و بررسی عدم تداخل دارویی با تأیید پزشک، ارزیابی نتایج آزمایشات و بررسی علائم حیاتی بیمار را عهده‌­دار هستند.

مطلب محوری در رابطه با حیاتی بودن مراقبت­‌های بهداشتی در پرستاری این است که در مراکز درمانی بدون بهره­‌مندی از تخصص و خدمات متعهدانه و انسان­‌دوستانه پرستاران، تخصص و خدمات پزشکان حاذق بی­‌نتیجه خواهد بود.

تصاویر منتخب از حضور پرسنل شعب مختلف بنیاد آبشار عاطفه‌ها در بیمارستان‌های مختلف شهرهای سراسر ایران

دبیر خبر دفتر مرکزی کل کشور:بیگلری

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, روز پرستار, شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, میلاد حضرت زینب , گرامیداشت روز پرستار, آذر 1401, خادمین بنیاد آبشار عاطفه ها, بیمارستانها و مراکز درمانی, تقدیر از پرستاران


Slide 1
اشتراک
مطلـب