مدیرعامل در دیدار با آذربایجان غربی: شاکله موفقیّت‌ها معنویّت در مسیر توحید است

مدیرعامل در دیدار با پرسنل آذربایجان غربی که برای آموزش ضمن خدمت به مشهد سفر کرده‌اند، شاکله موفقیّت‌ها را معنویّت در مسیر توحید خواند.

 با ورود به هفته‌ی چهارم تیرماه سال1404 طبق دستور محمدجواد فولاد ،مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، برنامه « ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استان‌ها با موضوعات مدیریتی، مالی، مددکاری و فرهنگی» یک بار دیگر اجرا شد و این بار ستاد توانمندسازی در مشهد الرضا با استقبالی گرم پذیرای پرسنل خدوم و بی‌ادّعای استان آذربایجان غربی بودند و مدیرعامل در این جلسه با میهمانان گفتگویی صمیمانه و معنوی داشت. ستاد ارتباطات مردمی، رسانه و فرهنگی مقصد بعدی استان مذکور بودند. سازمانی که در چشم‌انداز مطلوب خود پیشرفت روزافزون را با هدف رسیدن به حداکثر بهره‌وری سازمانی در برنامه سازمان جای داده است تلاش می‌کند با آماه نمودن نیروی انسانی کارآمد و آگاه از تغییرات محیطی از طریق اجرا طرح‌های تقویتی، جبرانی و ترمیمی و کاربست علم و فناوری جدیدِ متناسب با تغییرات محیطی به مرحله مطلوب و آرمانی خود دست یابد.

تیرماه سال1404، سفر پرسنل شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در آذربایجان غربی به مشهد همراه با دیدار مدیرعامل در ستاد توانمندسازی، اجرا طرح ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استان‌ها با موضوعات مدیریتی، مالی، مددکاری و فرهنگی

حاج محمدجواد فولاد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، در ملاقات کاری خود با مدیر امورشعب و مدیران شعب استان آذربایجان غربی سخنان قابل توجّهی را پیرامون موضوع میزان مطلوب بودن فعایّت‌ها، عملکرد و دستاوردهای شعب استان در مسیر خدمت‌رسانی را عنوان نمود و بر توکّل به ذات اقدس اله برای رسیدن به اهداف را مهم‌ترذین اصل دانست.

وی با عرض خیر مقدم به پرسنل استان آذربایجان غربی آنها را مهررزانِ تلاشگرِ جهادی خواند و این حضور را برای آنان فرصتی مغتنم دانست که علاوه بر دریافت آموزش و انتقال تجربه، به زیارت امام رضا (ع) هم نائل می‌شوند و سپس افزود:"آشنایی با یکایک همکاران عزیز می‌تواند ما را در پیشبرد اهداف نسبت به فعالیّت‌هایی که در شهرهای استان آذربایجان غربی برای رفع نیازمندی نیازمندان انجام می‌شود انشاءالله کمک نماید. استان توانسته است با وحدت، انسجام و همدلی در کنار مدیریّت استان بدرخشد. باعث افتخار ما است که استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های خوبِ پرتلاش، پرکار و بابرنامه و در جذب خیّرین بسیار اثرگذار، در ارائه خدماتت به محرومان بسیار خوب و [همچنین] در ارتباط با نهادهای دولتی هم تعامل و ارتباط تنگاتنگی را برقرار کرده است که نشانه‌های فعایّت‌ها، عملکرد و دستاوردهایشان ارسال گزارش‌های مدیریّت استان است و شاهد خدمتگزاری‌ خالصانه شما در آن عملکرد هستیم. امروز خلوص نیّت شما باعث شده است خدای متعال لطف و به زیارت امام رضا (ع) نایل کند و این پاسخگویی به تلاش‌های مضاعف شما است. امّا مهم‌ترین اصل این است که با توجه به سوابق مدیریّت دلسوز استان، شعب شهرستان‌ها یکی پس از دیگری با جذب نیرو و پشتیبانی امورشعب شکل گرفت و امروز جزء استان‌های خوب کشور محسوب می‌شود و از استان‌هایی که شروع فعالیّتشان هم زمان بوده است، پیشتازتر است و این موهبت الهی از خلوص شما در جذب نیروهای باانگیزه برخواسته است؛ نیروهایی که با دلی مهربان در جهت مهرورزی به جامعه هدف انتخاب شده‌اید و قابل تحسین است".

تیرماه سال1404، سفر پرسنل شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در آذربایجان غربی به مشهد همراه با دیدار مدیرعامل در ستاد توانمندسازی، اجرا طرح ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استان‌ها با موضوعات مدیریتی، مالی، مددکاری و فرهنگی

مدیرعامل در ادامه چگونگی ایجاد تحوّل مبتنی بر توکّل در استان را توضیح داد: "جمع پرسنل بافضیلت و دلسوز شما می‌تواند استان را متحوّل کند و در تحقق اهداف اثرگذار باشد. ما برای این که کار خیریه خوب پیش برود ستاد توانمندسازی، آموزش توانمندسازی در مشهد را استان به استان برقرار کرده است و شعب هم به زیارت نائل می‌شوند و هم با انتقال تجربیّات و آشنایی با مسائل لازم از طریق آموزش معاونت‌های ستادی ارتقاء می‌یابند و گفتمانی بین طرفین صورت بگیرد یا اگر نظراتی، انتقاداتی و پیشنهاداتی دارند ارائه کنند و ارتباط بین مرکز و استان می‌تواند کار را به نحو احسن و مطلوب به انجام رساند. امّا بپردازیم به اصل مأموریّت بنیاد که شاکله اصلی موفقیّت‌ها براساس معنویّت است؛ معنویّت اصل حرکت در مسیر توحید و موفقفیّت در اهداف خیرخواهانه است هرچقدر معنویّت سرلوحه‌ی کار مدیران و پرسنل باشد آن کار تحقّق پیدا می‌کند اصلی‌ترین محور این معنویّت شناخت به توحید است و توحید عامل حرکت و نیرو گرفتن هر انسان در عالم هستی است و با قدرت لایزال الهی مسیر را طی می‌کند اگر ارتباط انسان با توحید برقرار شود قطعا در انجام تصمیماتش و در سیر مسیر هدف به پیروزی نائل می‌شود؛ لذا، این که انسان چگونه می‌تواند خودش را به توحید متصّل کند و رضایت توحید را از خودش بگیرد شرط اصلی موفقیّت در انجام آن مأموریّت یا وظائف محوّله یا در زندگی و خانه در مسیر تکامل است و انسان باید کاملا در محضر توحید قرار بگیرد چون انسان که خلق شده است باید خالقش را بشناسد و شناخت خالق می‌تواند آن راه، هدف، آرزو، تصمیم و نقشه را به ثمر برساند پس مهم‌ترذین اصل این است که باید به ذات اقدس اله توکّل کنیم با این توکّل می‌توانیم به اهداف نائل بشویم".

وی همچنین از ارتباط استطاعت مالی و پولی با برکت داشتن و گره‌گشا بودن آن سخن گفت:"پول گره‌گشا و حلّال مشکلات نیست برکت توحید است که حلّال مشکلات و گره‌گشا در امور است یعنی اگر در پولی برکت نباشد هیچ فرقی با یک کاغذ باطله ندارد مگر این که پول توأم با برکت در مسیر خدمت و زندگی باشد و از برکت الهی برخوردار باشد؛ لذا، ما برای این که از آن برکات برخوردار باشیم باید ارتباطمان را با ذات اقدس اله برقرار کنیم این برقراری نیاز شناخت و کسب معرفت است و برای این که شناخت در زمینه فعالیّتمان قرار بگیرد باید اعتماد خدای متعال را به خودمان جلب کنیم اگر اعتماد خدا به ما جلب بشود اعتماد مخلوق به ما جلب می‌شود که لازمه‌اش این است که در چهارچوب مقرّراتی که او از ما خواستار است انجام بدهیم یعنی این که ما بتوانیم در انجام واجبات و ترک محرّمات مقیّد باشیم. واجبات کدام اعمال هستند ؟ اوّلینش نماز، اصل ستون دین و شناخت توحید، است و انسان را در محرابی قرار می‌دهد که برای رسیدن به هر هدف و حفاظت و حراست از هر حادثه تنها مسیری که می‌تواند ما را به مقصد برساند خود مقصود، توحید و نماز است پس ما در هرکجا که هستیم باید پایبند به نماز اوّل وقت باشیم و عرفا و علما می‌گویند وقتی که انسان می‌خواهد به همه چیز برسد و آرزوهایش برآورده بشود تنها راه رسیدنش نماز اوّل وقت است. چرا نماز اوّل وقت مهم است چون وقتی با شنیدن تکبیرةالاحرام و اذان، انسان احساس می‌کند که باید برای گفتمان با ذات اقدس اله و اداء شکرانه سپاس آن روز برود این حرکت و مسیر خودش نشان شناخت به توحید است یعنی انسان با آگاهی کامل و معرفت به سمت نماز حرکت می‌کند و با عشق نماز را می‌خواند و آن عرض ادب در محضر خداوند می‌تواند اتّصال بین دل‌ها و مقصود یعنی خدای متعال، رحمان، بخشنده، کریم و حلیم باشد؛ خدایی که دست انسان را می‌گیرد و از بحران‌ها، باتلاقها، حوادث، رنج‌ها و غم‌ها دور می‌سازد. نماز ما را در زمینه صدقات، انفاق و نیکوکاری می‌تواند بیمه کند و تکمیل و تضمین کننده راهمان باشد؛ لذا، بهترین موفقیّت در مدیریّت خیرخواهانه، پیدا کردن راه شناخت توحید است، اعتماد توحید را به خودش جلب کند، اوّل نماز بخواند، شکرانه سپاسگزاری را به جا آورد، تا خدا اورا در انجام امور خیرخواهانه موفق قرار بدهد. اینها مهم‌ترین ارکان اساسی شروع یک کار خدمتگزاری در خیرات و مبرّات است این خیلی مهم است چون خود این خیرات و مبرّات را خالق باید عطا کند".

تیرماه سال1404، سفر پرسنل شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در آذربایجان غربی به مشهد همراه با دیدار مدیرعامل در ستاد توانمندسازی، اجرا طرح ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استان‌ها با موضوعات مدیریتی، مالی، مددکاری و فرهنگی

ایشان همچنین از تعلّق صدقه خیّر به عنوان وجه متعلّق به خزانه الهی یاد کرد و اظهار داشت: "آن خیّری که صدقه می‌دهد در اصل برای خدا می‌دهد و آن وجه تعلّق به خزانه الهی دارد و وقتی وجه در اختیار شما به عنوان واسطه بین خدا، نیکوکار و محروم قرار می‌گیرید و واسطه باید شناخت کامل به توحید داشته باشد که خدا عاملیّت این را در واسطه‌گری تأیید کند و خیّرین را به سمت او جهت بدهد، قلب آنان را نرم کند برای این که به شما لبّیک بگویند. پس چه کسی  قلب خیّر را نرم و آرام  و اعتماد آنان را به شما جلب می‌کند خدا است یعنی ما اوّل باید خدا را ببینیم، خودمان را به خدا اثبات بکنیم بعد اثبات خودمان به خدا می‌توانیم در جذب مخلوق اثرگذار باشیم و این را نیروهای مشارکت باید در نظر بگیرند که اگر بخواهد در قلب خیّر کلامش منعقد بشود باید اوّل صاحب آن قلب که خود خدا است را ببیند و اگر اعتماد خدا را گرفت، خود خدا است که صدای اعضاء مشارکت را در دل منعقد می‌کند، قلب به او لبّیک می‌گوید و در انجام این فریضه می‌تواند با موفقیّت عمل کند. ما پس انشاءالله برای این که بتوانیم در جذب و اعتمادسازی در جامعه اجتماعی برای برخورداری خزانه خیریّه از امکانات و حتی آرام کردن دل‌های محرومان بهره ببریم برکات الهی باید واصل بشود. واسطه‌گری شما می‌تواند دل نیکوکار و و مستحق را آرام کند و از شما انرژی می‌گیرند و در زندگی هر دو تحوّل ایجاد می‌کند. همیشه پول زیاد متحوّل کننده نیست گاهی برکت پول است که تحوّل در زندگی ایجاد می‌کند پس ما باید با این اعتقاد راسخ مسیر خیر را ادامه بدهیم، انجام فریضه الهی را مستحکم پیش برویم و با کمک خداوند همه‌ی امورمان نتیجه‌بخش بشود و امیدورام شما این اصل را در مسیر کار عملیّاتی کنید بعد ببینید چه تحوّلی در شعب شما رخ می‌دهد و چه برکاتی حاصل می‌شود و چقدر می‌توانید جمعیّت برای حمایت جلب کنید و بانوی مشهور شهرتان بشوید و خدای متعال به شما عزّت می‌دهد، آن عزّت باعث اوج می‌شود و آن اوج باعث حیرت دیگران نسبت به شما می‌شود و کسانی که با معنویّت ،انگیزه‌ی الهی و شناخت توحید حرکت می‌کنند عنایت اهل بیت (ع) شامل حالشان می‌شود آنوقت دعای توسّل صبحگاهی شما به عنوان ضمانت و شفاعت کار، واسطه بین خدا و اهل بیت (ع) با شما خواهد بود. اینجا یک تجدید عهد و میثاقی بینتان ایجا می‌شود و تضمین‌کننده راهتان اهل بیت پیامبر (ع) می‌شوند. دعای توسّل بعد از آن دعای توکّل است و با تمسّک به این دعا و آنجا که می‌گوییم "یا سادتی و موالیّ انّی توجّهت بِکم ائمّتی وعدّتی لِیوم فقری و حاجتی الی الله" آنجا خدا حاجت را روا و برکات را سرازیر می‌نماید و شما را در فریضه امر خیرات و مبرّات برای حرکت در مسیر و رسیدن به هدفتان کمک و یاریتان می‌کند تا شما بتوانید انشاءالله دست دیگران را بگیرید، دستگیری و گره‌گشایی کنید و با ایفای نقش امدادگری، جهادی عمل کنید و این راه توسعه و موفقیّت در مسیر حرکت است. در زیارت امام رضا (ع) حتما از امام (ع) ،که ولی نعمت ما و سفره‌ی بابرکت [بنیاد] متعلّق به او است و ما خادم سفره‌اش هستیم، بخواهید که ما شرمنده جامعه هدف نشویم و به محضرتان آماده‌ایم تا از شما کمک بگیریم شما به ما عنایت کنید که در شهرمان بتوانیم از نعمت سفره شما تأمین کننده معیشت محبّان شما که محروم هستند باشیم. انشاءالله هنگامه وداع دعای با حضرت شامل حالتان باشد و بتوانید مسیر توحید، حقّانیّت و الی الله را با همین توسّلات به سرانجام مقصود برسانید".

تیرماه سال1404، سفر پرسنل شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در آذربایجان غربی به مشهد همراه با دیدار مدیرعامل در ستاد توانمندسازی، اجرا طرح ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استان‌ها با موضوعات مدیریتی، مالی، مددکاری و فرهنگی

در پایان مراسم طبق روال گذشته مدیرعامل از پرسنل تقدیر به عمل آمد.

منتخب تصاویر

تیرماه سال1404، سفر پرسنل شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در آذربایجان غربی به مشهد همراه با دیدار مدیرعامل در ستاد توانمندسازی، اجرا طرح ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استان‌ها با موضوعات مدیریتی، مالی، مددکاری و فرهنگی

تیرماه سال1404، سفر پرسنل شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در آذربایجان غربی به مشهد همراه با دیدار مدیرعامل در ستاد توانمندسازی، اجرا طرح ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استان‌ها با موضوعات مدیریتی، مالی، مددکاری و فرهنگی

تیرماه سال1404، سفر پرسنل شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در آذربایجان غربی به مشهد همراه با دیدار مدیرعامل در ستاد توانمندسازی، اجرا طرح ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استان‌ها با موضوعات مدیریتی، مالی، مددکاری و فرهنگی

تیرماه سال1404، سفر پرسنل شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در آذربایجان غربی به مشهد همراه با دیدار مدیرعامل در ستاد توانمندسازی، اجرا طرح ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استان‌ها با موضوعات مدیریتی، مالی، مددکاری و فرهنگی

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, مدیرعامل بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها, ستاد ارتباطات مردمی، رسانه و فرهنگی , ستاد توانمندسازی مشهد , اجرا طرح ضمن خدمت مدیران امورشعب و شعب استانها با موضوعات (مدیریتی،مالی،مددکاری،فرهنگی) و با استماع رهنموردهای مدیرعامل محترم بنیاد با حضور پرسنل استان ها در مشهد , تیرماه سال1404, پرسنل استان آذربایجان غربی


Slide 1
اشتراک
مطلـب