معاون وزیر کشور مهمان ویژه سومین همایش دو روزه محرومیت‌زدایی جهادی شد

محمد عباسی، معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی، در سومین همایش محرومیت‌زدایی جهادی،  توانمندسازی خانواده‌­ها را در مسیر محرومیت‌­زدایی، مؤلفه­ ارجح خواند.

در اولین روز از سومین همایش دو روزه محرومیت‌زدایی جهادی که در مجتمع فرهنگی تربتی امام رضا(ع) مشهد و در سی‌­ام مهر  و اول آبان ماه جاری اجرا گردید محمد عباسی با گفتن خداقوت به خادمین بنیاد آبشار عاطفه‌­ها دستاوردهای دو دهه خدمت‌­رسانی عظیم را نشان از توانمندی مدیر و خادمین مجموعه خواند و افزود:" نیّت، اراده و توانمندی سه عامل مهم در ثمربخشی کارها است. حرمت کار خیر و نقطه ثقل کمک کردن، کرامت انسان می­‌باشد. فقر، کرامت را از بین می­‌برد و تشکیل خیریه برای فقرزدایی و پیشگیری از شکستن شرافت، کرامت و تحقیر است. برای امور خیرخواهانه از کارهای خوب جهت فقرزدایی، امتزاج اراده­‌های ملّی در جریان مسائل دولتی عدالت‌گرا و مردم باعاطفه است تا کارهای بزرگ را انجام دهند".

سخنرانی محمد عباسی، معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی، در سومین همایش محرومیت‌زدایی جهادی مهر و آبان 1401

وی که بعد از محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها، سخنرانی مراسم عهده‌­دار بود در ادامه بر حفظ  فرهنگ دینی برای جلوگیری از ترویج بی­‌بند و باری و عدم رعایت ادب کلامی و رفتاری تأکید کرد:" بدانیم با رأفت مسلمانی، عاطفه­‌های انسانی تبلیغ می‌­شود. در دنیا همه توفیق بعضی کارها را ندارند و شما برگزیده­‌اید. خدمت به آل الله ابزار نجات است و کار خیر کار خیلی پرسود در درگاه الهی است و شما خود را در معرض نعمت قرار داده‌­اید زیرا حوائج مردم برای برطرف­‌کنندگان، نعمت و مسیر تعالی است. در مسیر محرومیت‌زدایی، توانمندسازی خانواده­‌ها مؤلفه­‌ای ارجح است و ادامه کار خیر مهم است و عمل مقطعی ماندگار نیست". 

سخنرانی دکتر علیرضا مشکانی سومین همایش محرومیت زدایی جهادی مهر و آبان 1401

سومین سخنران هم در اولین روز همایش، دکترعلیرضا مشکانی بود که محور صحبت خود را آموزش نحوه ارتباطات و جذب مشارکت­‌های اجتماعی قرار داد و از تکنیک­‌های NLP( برنامه­‌ریزی عصبی – کلامی) گفت که با استفاده از آن‌ها ضمیر ناخودآگاه خود را می‌توانیم به صورت دلخواه‌مان برنامه­‌ریزی کنیم که منجر به توسعه شخصیت فردی می‌­شود و در کل می­‌گوید به ذهن خود بگوییم چطور رفتار کند. مشکانی از  انواع تیپ­‌های شخصیتی هم گفت که شناخت آن‌ها به ایجاد تغییرات بنیادی در زندگی کمک می­‌کند.

سخنرانی محمد مهدی ماندگاری سومین همایش محرومیتزدایی جهادی مهر و آبان 1401

آخرین سخنران هم حجت‌­الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری از 3 باور برای تسریع حرکت در زندگی به ویژه انفاق و کار خیر گفت:" کار مانند کار جهادی یعنی کار بی‌­توقع برای خدا، آیه 8 سوره انسان، و خدمت به خلق به نیت او، آیه 274 بقره  باشد زیرا مجاهد ایمان دارد کارفرما، خدا و خانه‌­اش، آخرت و نتیجه کار خیر به خودمان برمی­‌گردد".

دبیر خبر دفتر مرکزی کل کشور:بیگلری  

برچسب ها: سومین همایش محرومیت زدایی جهادی, مهر و آبان 1401, مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا, سخنرانی محمد مهدی ماندگاری سومین همایش محرومیت زدایی جهادی, سخنرانی علیرضا مشکانی سومین همایش محرومیت زدایی جهادی, سخنرانی محمد عباسی معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی


Slide 1
اشتراک
مطلـب