هشتم شهریور سالروز انفجار ناجوانمردانه دفتر نخست وزیری

هشت شهریور یادآورحادثه تلخ شهادت رجایی و باهنر به دست منافقان است.

یک شنبه هشتم شهریور سال 1360 در ساعت 3 بعدالظهر منافقین طبق برنامه‌­ای از پیش طراحی شده و به کمک یکی از عاملان نفوذی ضدانقلاب به نام مسعود کشمیری اقدام به اجرای طرح تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری که در آن جلسه شورای امنیت کشور با حضور محمد علی رجایی( رئیس جمهور) و محمد جواد باهنر( نخست وزیر) در حال برگزاری بود، کردند.

قربانیان این حادثه 5 شهید و 23 زخمی بودند. نام رجایی، باهنر، دفتریان( مدیر کل مالی – اداری نخست وزیری)، تیمسار هوشنگ وحید دستجردی( رییس وقت شهربانی کشور) و یک عابر پیاده در لیست شهدای واقعه هشتم شهریور قرار دارد.

کشمیری که به عنوان دبیر شورای امنیت ملّی در دقایق ابتدایی جلسه شرکت داشت یک کیف دستی حاوی بمب جاسازی شده را در نزدیک صندلی رییس جمهور و نخست وزیر قرار داده و خود اتاق جلسه را ترک کرد. کشمیری که از اعضای فعال سازمان منافقین بود به صورت عاملی نفوذی در سمت جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملّی جمهوری اسلامی ایران، ضمن ارسال اطلاعات محرمانه به سازمان مخوف منافقین، به اجرا طرح­‌های خرابکارانه آنان از جمله فراهم سازی شرایط بمب گذاری و انجام عملیات تروریست دولتی مبادرت می­‌کرد. وی پس از این اقدام شیطانی توسط اعضا سازمان مذکور به خارج از ایران انتقال یافت. این اقدام تروریستی، كه به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه‌­های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مبارزه با گسترش ایدئولوژی انقلابی ملت ایران و سقوط نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، در مقایسه با سایر عملیات‌­های تروریستی به دلیل شهادت دولتمردان رده اول و دوم قوه مجریه یك كشور در تاریخ ترورهای دولتی كاملا بی‌­سابقه بود.

اصطلاح «تروریسم دولتی» غالبا‌ برای توصیف عمل حکومت­‌ها در سازماندهی مستقیم یا کمک غیر مستقیم به مرتکبان اقدامات خشونت‌­بار در سایر کشورها به کار می‌‌رود. بعضی از عملیات تروریستی در پوشش دیپلماتیک یا از طریق استخدام تروریست با هدف حذف و نابودی مخالفان سیاسی برخی از رژیم­‌ها در کشورهای دیگر صورت می‌‌گیرد که به این اقدامات تروریسم دولتی می‌‌گویند. کارهای خشونت­‌آمیز و غیر قانونی حکومت­‌ها برای سرکوبی مخالفان خود و ترساندن آنان نیز در ردیف تروریسم قرار دارد که از آن هم به عنوان تروریسم دولتی یاد می‌‌شود.

گردآوری و تنظیم:بیگلری

yun.ir/x5wau3

yun.ir/85ucq2

yun.ir/aguba5

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, هشتم شهریور سال 1360, شهیدان رجایی و باهنر, مسعود کشمیری دبیر شورای امنیت ملی ایران و عضو سازمان منافقین, انفجار دفتر نخست وزیری در ایران


Slide 1
اشتراک
مطلـب