همزمان با میلاد امام هشتم و برپایی نمایشگاه تبریز: برگزاری نشست خبری و جشن‌ شعب

فولاد و مدیران بنیاد آبشار عاطفه‌ها در نشستی صمیمی با حضور برخی مسؤولین تبریز و خبرنگاران کشور به معرفی خدمات و دستاوردهای برجسته این مجموعه در حوزه‌های مختلف پرداختند.

همزمان با ایّام ولادت باسرسعادت امام رضا، امام رئوف، و در حاشیه برگزاری جشن اهدا  313 سری جهیزیه به زوجین استان آذربایجان شرقی در روز پنج‌شنبه 11 خرداد ماه سال 1402 طی برگزاری نشستی خبری محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، و جمعی از مدیران بنیاد از جمله چوپانی، مدیر قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی، در کنار زین‌العابدین خرّم، استاندار شهرستان تبریز، و دکتر زهره الهیان، نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون سازمان‌های مردم مجلس شورای اسلامی، به معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای همه جانبه بنیاد برای جامعه هدف تحت حمایت بیش از 400 هزار نفر، با هدف فراهم‌سازی شرایط مطلوب و استاندارد معیشتی بالاخص به لحاظ استقلال  اقتصادی و سلامت روحی و اخلاقی پرداختند.

نشست خبری محمد جواد فولاد،مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

فولاد  سخنان خود را با تشریح گلچینی از تاریخچه بنیاد آبشار عاطفه‌ها شروع نمود و به برنامه‌ریزی بنیاد برای اجرا برنامه اهدا 313 سری جهیزیه هماهنگ و منطبق با برنامه سفرهای استانی هیئت دولت سیزدهم اشاره کرد:" برنامه‌ریزی شده است در آستانه ورود هیئت دولت محترم سیزدهم، 313 زوج جوان آذربایجان شرقی عازم خانه بخت شوند و همراه با این جشن، نمایشگاه دستاوردها و عملکردهای استان‌ها کنار هم تجمیع یافته و برای بازدید عموم آزاداست. در این نمایشگاه شفاف‌سازی درخصوص آنچه که تا کنون طی 23 سال فعالیت رخ داده مثل برنامه‌های مشارکت‌های اجتماعی که با پشتوانه خیرین در حوزه خانواده، اشتغال، کارآفرینی، فرهنگی، اجتماعی، آموزش و توانمندسازی، و همچنین مباحث امور خیرات و مبرّات به تصویر کشیده شده است تا اعتمادسازی در سطح جامعه به سبب مشاهده خدمات خادمان سفره‌دار حضرت رضا(ع) اتفاق بیفتد".

وی با بیان اینکه برنامه‌های مشابه به طور چرخشی در استان‌ها اجرا می‌شود از فعالیت بنیاد در سطح ملّی در جهت فقرزدایی نام برد و گفت:"تا کنون 128 هزار زوج را با کمک‌های مردمی عازم خانه بخت شده‌اند و 21 هزار ایتام را با حمایت خیرین تحت حمایت پذیرفته‌ایم. تلاش کرده‌ایم در انجام تکلیف، تحقق فرمایش حضرت آقا را در حوزه خانه و خانواده در بحث ترویج ازدواج با سبک زندگی ساده و تحکیم بنیان خانواده در کنار فرزندآوری هدفمان باشد تا به ستاد افزایش جمعیت کمک کرده باشیم".

فولاد از ورود و فعالیت در حوزه کاهش و ترک اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی آن، ایجاد اشتغال برای سرپرست خانواده، آزادی زندانیان غیر عمد از جمله مادران دربند، برپایی مواکب متعدد به مناسبت محرم در کربلا و شهرهای ایران، نیمه شعبان و شهادت امام رضا(ع) و سایر مناسبت‌ها همراه با پذیرایی از عزاداران ائمه(ع) با طعام گرم، مراسم فرهنگی جشن و شادی در ولادت اهل بیت(ع) با هدف ارتقاء سطح آگاهی مذهبی خانواده‌ها، برگزاری کلاس مشاوره با موضوع پیشگیری از طلاق که با این برنامه جمع زیادی از طلاق منصرف شده‌اند، یاد کرد و افزود این فعالیت‌های شفاف کسب اعتماد و افزایش کمک‌های مردمی را به دنبال داشته است. مدیر عامل بنیاد از شرکت در مراسم یوم الله 22 بهمن، قدس، 9 دی با حضور مددجویان را نیز یادآور شد. مدیر عامل بنیاد از ایفا نقش مطلوب بنیاد در پاسخگویی ثمربخش به مددجویان معرفی شده توسط نهادهای دولتی مانند فرمانداری‌ و استانداری‌ها هم گفت:" نقش بنیاد در راستا کمک به نهادهای حاکمیتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر به منظور فقرزدایی هم برجسته بوده است".

نشست خبری زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار آذربایجان شرقی، خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار آذربایجان شرقی،هم درنشست خبری تبریز سخنانش را با تقدیر از بنیاد آبشار عاطفه‌ها آغاز نمود و با تأکید بر موفقیت بالای بنیاد به دلیل مردمی بودنش، آن را مردمی‌ترین نهاد برای کمک به مستمندان خواند و گفت:"این نهاد توانسته است به بلوغ برسد و در جامعه اسلامی نقش برجسته‌ای داشته باشد. وجود یک چنین مجموعه‌ای با تشکیلات منسجم، مردمی و تأثیرگذار در سطح کشور که نه تنها روی پای خود، بدون وابستگی به نهادهای دولتی، ایستاده بلکه به نهادهای دولتی کمک هم می‌کند".

خرم نمایشگاه تبریز را یک نمایشگاه هم‌افزایی مردمی در حوزه‌های کمک و کار خطاب کرد:"این مجموعه با مردم عجین است، با آن‌ها ارتباط دارد و آنهایی می‌مانند که مردمی‌ترند. هر چه قدر کار خیر وجود اشته باشد به همان قدر اعتماد مردم ما به این مجموعه بیشتر می‌شود".  وی در مراسم جشن جهیزیه به مناسبت دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا(ع) هم سخنرانی کوتاهی را داشت.

نشست خبری فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی، خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

فاطمه چوپانی،مدیر قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی بنیاد آبشار عاطفه‌ها، نیز در نشست مذکور گزارش مختصری از فعالیت قرارگاه مرکزی را ارائه کرد و صحبت‌های خود را با اشاره به تأمین اعتبار و تهیه 313 سری جهیزیه‌ تبریز توسط این قرارگاه ادامه داد و سپس به نقش مهم رسانه‌ها در ارتباط با معرفی سازمان‌های مردم نهاد پرداخت:"نقش رسانه‌ها در معرفی سازمان‌های NGO ها از جمله بنیاد مهم است هم از این جهت که از طریق رسانه‌ها، خانواده‌های نیازمندی که تاکنون با خیریه آشنا نبوده‌اند به این مراکز مراجعه کنند و هم از این جهت که زمینه اعتمادسازی برای خیرین از طریق آشنایی با عملکرد خیریه‌ها فراهم شود زیرا محل صرف  کمک‌های نقدی که به خیریه‌ها می‌شود، شفافسازی می‌شود".

چوپانی به فعالیت قرارگاه در عرصه کارآفرینی وِیژه بانوان هنرمند سرپرست خانوار و ترویج ازدواج آسان هم نگاهی داشت:"زنان سرپرست خانوار که دارای هنر هستند و قصد رسیدن به استقلال مالی را داشته باشند می‌توانند در کلاس‌های آموزشی بنیاد حضور یابند". وی همچنین از خبرنگاران حاضر جهت بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تبریز دعوت به عمل آورد تا با رؤیت دستاوردهای بانوان مددجو، ضمن مشاهده توانمندی آن‌ها از استان‌های سراسر کشور، تحقق حرف به عمل را با توکل به خداوند و تلاش پیگیر لمس نمایند. 

 دکتر زهره الهیان، نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون سازمان‌های مردم مجلس شورای اسلامی، خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

 از سوی دیگر دکتر زهره الهیان، یکی از مسؤولان حاضر در نمایشگاه و جهیزیه تبریز نیز ثبت مکتوب فعالیت‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها را به صورت چاپ شاسی حاوی ترکیب آمار و تصاویر همراه با تهیه و نشر کتابچه ستود چرا که برای آیندگان ماندگار خواهد بود. وی خدمات بنیاد و نتایج آن را سمبل از خودگذشتگی خادمینش و گستردگی اتفاقات مبارک بنیاد را از برکت کار مدیر عامل این مجموعه دانست:" این‌ خدمات براساس اخلاص و روحیه خدمت رسانی، میراث ائمه(ع) و امام راحل است و این مجموعه به درستی این میراث را قدر دانسته و سرلوحه کار قرار داده است و سبب این توفیق شده است که حلقه وصلی بین محرومین و توانمندان جامعه باشد و نیّات خیر به بار نشیند".

الهیان خدمت رسانی و فرهنگ ایثار را به فرهنگ دیرینه ایرانیان نسبت داد و بنیاد آبشار عاطفه‌ها را نماد تبلور نیّات خیر در شرایط حاضر دانست:"آمار و گزارشات بنیاد گویای این است که  یکی از شاخص‌ترین مجموعه‌های کشور به لحاظ گستردگی و وسعت کار می‌باشد و فکر می‌کنم هیچ دستگاه دولتی تا این حد نمی‌تواند این توان را داشته باشد که خدمات با این کیفیت را به محرومین برساند".

وی در تفسیر تجربه موفق بنیاد به بیانات رهبری رجوع و تصریح کرد:"به تعبیر مقام معظم رهبری این تجربه موفق نشان می‌دهد که هر گاه مردم به صحنه بیایند در آن حوزه موفق بوده‌ایم. بر این اساس ما در فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد در مجلس بنا داریم از سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیردولتی که ظرفیت خود را به صحنه می‌آورند و مکمل حکومت باشند حمایت کنیم. بنیاد آبشار عاطفه‌ها حلقه میانی و وصل کننده است و به تعبیر مقام معظم رهبری برای تحقق گام دوم انقلاب این حلقه‌های میانی هستند که اگر به صحنه بیایند گام دوم محقق می‌شود. رهبری در ابتدا سال هم درباب تحقق شعار سال از مسؤولین خواستند مسیر را برای به صحنه آمدن گروه‌های مردمی هموار کنند و ما در امر خدمت‌رسانی با کمک گروههای مردمی خواهیم توانست شعار سال را محققب کنیم و در فراکسیون این آمادگی را داریم موانع را از پیش روی سازمان‌های مردم نهاد برداریم و حمایتشان کنیم و هر چه بیشتر فاصله بین حاکمیت و مردم را کم کنیم".

زهرا عابدینی، فعال اجتماعی و معاون سابق مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی، خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

زهرا عابدینی، فعال اجتماعی و معاون سابق مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی، دیگر بانوی مسؤول بود که در نمایشگاه تبریز حضور یافت و و دقایقی را با خادمین غرفه‌دار شعب کل کشور به گفتگویی صمیمانه پرداخت و ضمن عرض خسته نباشید به آنها در جریان کمّ و کیف روند کار قرار گرفت. وی در همین رابطه پیشرفت چشگیر بنیاد طی دو دهه یادآور شد:"بنیاد از جمله مجموعه‌های خیریه در کشور است که طی 20 سال اخیر توانسته با تکیه بر پشتوانه مردمی و استفاده از نیروهای صادق و خدوم، خودش را به یک نقطه‌ای برساند که امروز بالغ 450 هزار نفر را تحت پوشش دارد".

جلسه هم اندیشی خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

شایان ذکر است در مراسم اختتامیه فعالیت دومین نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد در سال 1402 خورشیدی، جلسه هم‌اندیشی و تقدیر از مدیران و خادمین زحمتکش قرارگاه‌ها، امورشعب و شعب کشور تشکیل شد و از آنان با اهدا لوح یادبود، تجلیل گردید. همچنین حاضران در این جلسه با هدف برگزاری هرچه بهتر و مطلوبتر نمایشگاه‌های بنیاد در سال‌های آتی به بررسی و تحلیل عملکرد نمایشگاه تبریز پرداختند.

جشن میلاد امام رضا(ع) در شعب سراسر خرداد ماه سال 1402

همچنین به موازات حضور قابل ستایش تمامی شعب بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در دومین مرحله از تجلی درخشان در نمایشگاه توانمدی‌ها و دستاوردهای آن در تبریز، خادمین حاضر در شعب سراسر کشور مانند شعبه یاس نبی و ایتام اهواز، آزادشهر در استان گلستان، عامِ کرمان و شعبه شهرستان رفسنجان، مهدیشهر استان سمنان، آبدانانِ ایلام، اصفهان،خمین در استان مرکزی و شعبه جهزیه لرستان و سایر شعب کشور نیز همزمان با میلاد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت مجلس جشن و شادمانی با حضور مددجویان و در برخی شعب با حضور مقامات استانی برپا کردند. شعب استان‌هایی مانند اصفهان و کرمان هم رزمایش مؤمنانه تهیه و توزیع سبد کالا را در برنامه‌ مناسبتی خود ویژه دهه کرامت بهخ اجرا درآوردند.

تصاویر ذیل نمونه‌ تب و تاب خالصانه بنیاد آبشار عاطفه‌ها در دهه کرامت می‌باشند

مصاحبه خبری محمد جواد فولاد،مدیر عامل بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

جلسه هم اندیشی خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

جلسه هم اندیشی خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

زهرا عابدینی، فعال اجتماعی و معاون سابق مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی، خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

نشست خبری خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

دکتر زهره الهیان، نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون سازمان‌های مردم مجلس شورای اسلامی، خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

 خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها  تبریز مصلی اعظم امام خمینی تبریز

 خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها  تبریز مصلی اعظم امام خمینی تبریز

 خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها  تبریز مصلی اعظم امام خمینی تبریز

 خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها  تبریز مصلی اعظم امام خمینی تبریز

 خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها  تبریز مصلی اعظم امام خمینی تبریز

 خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها  تبریز مصلی اعظم امام خمینی تبریز

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل روشن تن، امام جمعه موقت تبریز و مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز

 خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز بازدید و خرید عموم مردم

 خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز بازدید و خرید عموم مردم

 خرداد ماه سال 1402 نمایشگاه توانمندی‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها در تبریز در محل مصلی اعظم امام خمینی تبریز بازدید و خرید عموم مردم

 جشن میلاد امام رضا(ع) در شعب سراسر کشور اهدا سبد کالا خرداد ماه سال 1402

جشن میلاد امام رضا(ع) در شعب سراسر کشور اهدا جهیزیه خرداد ماه سال 1402

جشن میلاد امام رضا(ع) در شعب سراسر کشور خرداد ماه سال 1402

جشن میلاد امام رضا(ع) در شعب سراسر کشور خرداد ماه سال 1402

جشن میلاد امام رضا(ع) در شعب سراسر کشور خرداد ماه سال 1402

جشن میلاد امام رضا(ع) در شعب سراسر کشور خرداد ماه سال 1402

جشن میلاد امام رضا(ع) شعبه رفسنجان خرداد ماه سال 1402 پرچم گردانی حرم مطّهر امام رضا(ع)

جشن میلاد امام رضا(ع) خرداد ماه سال 1402 شعبه رفسنجان

جشن میلاد امام رضا(ع) خرداد ماه سال 1402 شعبه رفسنجان

جشن میلاد امام رضا(ع) خرداد ماه سال 1402 شعبه رفسنجان

جشن میلاد امام رضا(ع) خرداد ماه سال 1402 شعبه رفسنجان درخت آرزوهای ایتام تحت حمایت

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, نمایشگاه توانمندیها و دستاوردها, محمد جواد فولاد مدیر عامل, اهدا جهیزیه, نمایشگاه توانمندیهای بنیاد در تبریز, زهره الهیان نمایند مردم تهران و رییس فراکسیون سمنهای مجلس شورای اسلامی, نشست خبری نمایشگاه تبریز, جشن میلاد امام رضا شعب کشور1402, زهرا عابدینی فعال اجتماعی, شعب بنیاددرسراسرکشور


Slide 1
اشتراک
مطلـب