پروانه‌های محرابی: جشن دختران 9 ساله برای به جا آوردن فریضه الهی

جشن فرشته ها خیریه آبشار عاطفه ها

شعب بنیاد آبشارعاطفه‌­ها عمده خدمات آذر سال 1401 را به یمن میلاد حضرت زینب(س) به اجرا جشن «پروانه‌­های محرابی» اختصاص دادند.

طبق برنامه هرساله بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه‌­ها جشن تکلیف، یا همان جشن عبادت و مکلّف شدن دختران 9 ساله، با نام «پروانه­‌های محرابی» ویژه دختران 9 ساله خانواده­‌های مددجو، امسال نیز در شعب مختلف ایران باافتخارمان با توکل به خداوند و کمک خیّرین در حال برگزاری می‌­باشد. از آنجایی که ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) در سال جاری همزمان با نهم آذر ماه( 5 جمادی‌­الاول 1444ه.ق.) شده است جشن مذکور از نخستین روزهای این ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. شعب طی مراسمی، این جشن را در شعبه و با دعوت از دختران 9 ساله و والدین­شان، کارشناسان مذهبی و روحانیون برپا می‌نمایند و با تدارک برنامه­‌های متنوع فرهنگی – عقیدتی از جمله قرائت قرآن، آموزش نماز و احکام آن، پاسخگویی به سؤالات شرعی، مولودی، اهدا چادر نماز برای تشویق کودکان به اجرا تکلیف مؤکد الهی همراه با اجرا مسابقه و پذیرایی سعی در خلق خاطره‌ه­ای ماندگار، زیبا و البته تأثیرگذار دارند؛ به ویژه این که مراسم با طنین ندای معنوی «الله اکبر»، اذان و برپایی اولین نماز جماعت با حضور دختران تازه مکلّف شده ادامه می‌­یابد و نونهالان همچون حضرت زینب کبری(س)، بانو بافضیلت اهل بیت(س)، خود را به فضایل صبر و عفت همراه با رعایت حجاب می‌­آرایند. همچنین تعدادی از شعب علاوه بر اجرا ویژه برنامه پروانه­‌های محرابی، واریز وجه نقد به حساب والدین دختران 9 ساله، توزیع اقلام خوراکی به صورت موردی و یا اهدا بسته معیشتی بین کلیه مددجویان، پوشاک زمستانی و وسایل گرمایشی را انجام دادند.

شعبه عام خرم آباد استان لرستان جشن پروانه‌های محرابی آذر سال 1401

 

در همین راستا گزارش­‌ها و تصاویر ارسالی حاکی از این است که شعبه موسی­‌بن­‌جعفر(ع)،عام و شهرستان مهرانِ استان ایلام، مهدیشهرِ سمنان، مسجد سلیمانِ خوزستان، عام خرم آبادِ لرستان، ایتامِ رشت، آبدانانِ ایلام، بوشهر، عامِ کرمان، سرایانِ خراسان رضوی، امورشعبِ خوزستان، شهرستان آزادشهرِ استان گلستان در کنار سایر شعب شهرستان‌های اقصی نقاط کشور در برگزاری باشکوه جشن تکلیف تلاش مستمری داشته­‌اند.

شعبه عام استان کرمان جشن پروانه‌های محرابی آذر ماه سال1401

در مراسم پروانه­‌های محرابی تعدادی از شعب از جمله شعب استان لرستان برخی مسؤولین مانند امام جمعه، نمایندگان امور بانوان و سایر سازمان­‌های فرهنگی مربوطه شرکت داشتند و برخی شعب هم جشن را در زیارتگاه­‌ها و اماکن مذهبی در دسترس برگزار نمودند.

شعبه اهواز استان خوزستان جشن پروانه‌های محرابی آذر ماه سال1401

آنچه استمرار اجرا جشن­‌هایی از این دست را ممکن می‌سازد توجه به این حقیقت است که  برگزاری چنین جشن­‌ها و مراسمی به منزله جریانی از آموزش عملی است که رویکرد صحیح تربیتی و پرورشی را با هدف تفهیم چرایی اهمیت و ضرورت اجرا واجبات دینی( بالاخص نماز اول وقت) از بدو ورود به یک دوره سنی خاص برای دختران و پسران مسلمان به تصویر می­‌کشد.

تصاویر ذیل شاهد گویایی از شکوه جشن پروانه‌های محرابی و  شادی دختران مکلّف است

دبیر دفتر مرکزی کل کشور:بیگلری

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, جشن پروانه های محرابی, دختران 9 ساله, جشن تکلیف و عبادت, اهدا چادر نماز, استانهای کشور, آذر 1401, میلاد حضرت زینب کبری


Slide 1
اشتراک
مطلـب