کودکان تحت حمایت شعبه قمر بنی هاشم آبشار عاطفه‌ها تماشاگر نمایش «خانم خزوک» شدند

با پشتیبانی یکی از خیرین شعبه قمر بنی هاشم(ع) بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها در منطقه 17 تهران، کودکان تحت حمایت این شعبه با همکاری خانه فرهنگ و هنر، مدیریت تالار حافظ و گروه نمایشی بچه­‌های باران به تماشای نمایش «خانم خزوک» به نویسندگی و کارگردانی حمید کیانیان نشستند.

به گفته نصیری، معاونت ارتباطات و هم­‌افزایی قرارگاه محرومیت‌­زدایی، در گفتگوی تلفنی با دبیر خبر دفتر مرکزی با بیان اینکه شعبه مذکور علاوه بر مددجویان عادی پذیرای چند تن از کودکان معلول تهرانی است و بچه­‌ها لحظات شاد و مفرحی را گذراندند گفت: "با هماهنگی خیر محترم شعبه و مسؤولین تالار حافظ کودکان تحت حمایت شعبه سه‌شنبه 27 اردیبهشت سال جاری برای تماشای نمایش کودکانه «خانم خزوک» میهمان گروه تئاتر معلولین جسمی – حرکتی مؤسسه خیریه توانمندسازی بچه‌های باران بودند ".

t3

بنا به اعلام نصیری نمایش خانم خزوک در شب­‌های آتی پذیرای گروه­‌های دیگر کودک و نوجوان تحت حمایت سایر شعب شهرستان تهران خواهد بود.

t1

طراح و کارگردان این گروه نمایشی، که تقویت مثبت و سازنده روحیه افراد دارای معلولیت برای ورود به مسیر یک زندگی سالم و نرمال را رسالت خود قرار داده‌­اند، نمایش فوق را با برداشتی آزاد از نوشته­‌های استاد جبار باغچه­‌بان و با مشارکت بنیاد رودکی هر شب از ساعت 22 به مدت یازده روز (از 27 اردیبهشت لغایت 6 خرداد ماه سال 1401) به روی صحنه برده است.

این نمایش داستان عامیانه‌­ای است از ماجرای ازدواج خاله سوسکه که در پی یافتن یک سکه با حیوانات مختلف آشنا می­‌شود و پس از آن هر کدام از حیوانات از او خواستگاری می‌کنند؛ اما شرط ازدواج خانوم سوسکه سخت و دست‌نیافتی است زیرا او به دنبال ... .

گروه تئاتر معلولین جسمی - حرکتی بچه‌های باران، طی ۱۴ سال فعالیت خود با رویکرد تئاتر درمانی توانسته است با تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس افراد معلول و کم توان، آنان را از افرادی بی­‌انگیزه و عزلت‌نشین به افرادی مولد و کارآفرین تغییر دهد. ماحصل این تئاتر درمانی، اجرا نمایش­‌های مختلف روی صحنه تئاتر و همچنین خیابانی است. گروه تئاتر بچه­‌های باران در ۳۲ شهر کشور حدود 607 اجرا روی صحنه و بیش از 1000 اجرا خیابانی داشته­‌اند و بدین ترتیب با چنین کارنامه پربار فعالیت هنری، در حال حاضر رکورددار تئاتر معلولین کشور است.

همچنین لازم به ذکر است این گروه در مهم­‌ترین جشنواره بین‌­المللی تئاتر ایران بین ۶ کشور آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک، ارمنستان و اوگاندا درخشان و موفق ظاهر شد و ۱۶ رتبه برتر جشنواره را به نام خود به ثبت رساند.

دبیر خبر دفتر مرکزی خبر: بیگلری

برچسب ها: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, اردیبهشت 1401, تئاتر خانم سوسکه تهران


Slide 1
اشتراک
مطلـب