گام دوم اهدا چادر به مادران و جهیزیه به زوجین در مشهد و سراسر ایران

جشن بزرگ مادران و نوعروسان فاطمی بنیاد آبشار عاطفه‌­ها در میلاد بانو تابان بهشتی، حضرت فاطمه(س) در مشهد و سایر شعب کشور برگزار شد.

جشن  اهدا 800 چادر مشکی که  دومین مرحله از مراسم اهدا چادر به مادران مستعد نمونه بود، به نشانه حجاب و سبک زندگی فاطمی  در ایّام ولادت کوثر النبی، حضرت فاطمه زهرا(س)، و تجلیل از مادران مستعد نمونه تحت حمایت بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها شعب مشهد و همچنین همسران امامان جماعت و سخنرانان مرحوم، شنبه 25دی ماه جاری در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهّر امام رضا(ع) با حضور محمد جواد فولاد، مدیر عامل بنیاد بین‌­المللی خیریه آبشار عاطفه­‌ها، خادمین و مددجویان بنیاد، حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی، عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات و امور فرهنگی حوزه آستان قدس رضوی، و اجرا برنامه­‌های متعدد مذهبی توسط چند تن از خادمین مداح و گروه سرود گدسته‌های حرم بارگاه امام هشتم اجرا شد.

تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهّر حضرت رضا(ع)، خوش آمدگویی خدّام به مادران مددجو نمونه بنیاد آبشار عاطفه¬ها و همسران امامان جماعت مرحوم

گفتنی است با توجه به اینکه ولادت مادر امّت(س) مصادف با 23 دی ماه سال 1401 بود، شعب دیگر استان­‌ها در جای جای کشور مانند شهرستان­‌های مختلف خوزستان، گلستان( اهدا جهیزیه)، مازندران، لرستان، سمنان، آبدانان ایلام، شعبه درمان و عام استان مرکزی و گیلان نیز با هدف پایا نگه داشتن فرهنگ حجاب و حیا فاطمی، جشن­‌های فاطمی را در سراسر کشور در روزهای پنج­شنبه، جمعه و همچنین هفته جاری با تدارک برنامه­‌های مختلف اهدا چادر مشکی، کمک جهیزیه، سبد معیشتی و بهداشتی و همچنین البسه گرم زمستانی برگزار نمودند.

زنجان دی ماه سال 1401 ولادت حضرت فاطمه اهدا جهیزیه وسبد غذایی

در راستا برنامه‌­های جشن ولادت حضرت فاطمه(س) کردستان هم رزمایش اهدا 100 سری جهیزیه، 200 سبد کالا و200 قواره چادر مشکی به نوعروسان، خانواده­‌های مددجو و مادران منتخب را در سنندج با پشتیبانی قرارگاه محرومیت‌­زدایی غرب کشور اجرا نمود. شعبه ایتام زنجان رزمایش توزیع 100 قواره چادر مشکی و بسته غذایی به همراه 50 کمک جهیزیه را با حضور مسؤولین شهرستان اجرا کرد. مازندران با 1500 چادر مشکی و شعبه دشستان با 200 قواره چادر، 500 بسته پوشاک زمستانی، 150 جفت کفش و 130 بسته لوازم‌­التحریر به ارزش بیش از 800 میلیون تومان در شادی این روز شرکت کردند. ارومیّه هم با 100 سری کمک جهیزیه و چادر و تهران با 313 جهیزیه به برگزارکنندگان رزمایش حجاب فاطمی پیوستند. مراسم برخی شهرستان­‌ها مانند مانور شهری کاروان تهران با پوشش خبری و تصویری توسط برنامه دوربین هفت شبکه آموزش و خبرگزاری‌­های مختلف تهران مانند تسنیم، فارس، ایرنا و آرایا همچنین روزنامه روزگار معدن و رسالت و نیز رزمایش مازندران در بخش خبری استانی سیما طبرستان همراه بود.

 ساری رزمایش اهدا1500 قواره چادر مشکی به مادران مددجو نمونه دی ماه سال 1401

شایان ذکر است در مراسم روز شنبه حجةالاسلام و المسلمین حائری، فرازی نیا و راشد یزدی در مراسم مذکور که آستان قدس رضوی در برگزاری آن با بنیاد آبشار عاطفه‌­ها همکاری صمیمانه­‌ای داشت، پیرامون مقام مادر و زن در اسلام و مقایسه با نگاه و فرهنگ غرب، خدمات نوعدوستانه بنیاد و همکاری­‌های صورت گرفته توضیحاتی را برای حاضران ارائه نمودند.

 حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی

حائری، اولین سخنران جشن، با تبریک ولادت به حضّار، برای بنیاد آبشار عاطفه­‌ها به دلیل کسب توفیق ارائه خدمت جهادی به نیازمندان و همکاری با حوزه علمیه آرزو توفیق و تصریح کرد:" فرهنگ غرب بالاترین ظلم را در حق زنان و دختران با حربه آزادی‌خواهی و حقوق بشر کرد و اوّل این که با افکار باطل به زن بیراهه نشان داد و از مسیر حق خارج کرد و دوّم این که آن را به عنوان یک خدمت و ارزش برای زن معرفی نمود؛ در حالیکه خداوند بالاترین کرامت را هم از نظر تولد فرزند و تربیت وی، مقام مادری،همسری و اداراه امور خانه را که از عهده هیچ مردی نمی‌آید قائل شده است، امّا غربیان آن را با فرهنگ غلط، ضد انسانی و منحرف­‌کننده از مسیر درست زندگی ویران کردند".

تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهّر حضرت رضا(ع)، سخنرانی حجة‌الاسلام راشد یزدی جشن اهدا 800 قواره چادر مشکی به مادران مددجو نمونه دی ماه سال 1401

حجت‌­­الاسلام راشد یزدی دومین سخنران مراسم بود. وی به مفهوم زوجیت در قوانین عالم که در قرآن مطرح کرده است، به عنوان مبنا صحیح نگاه عادلانه به انسان به ویژه زن اشاره و بیان کرد:" همه چیز در عالم مثلا عناصر آب زوج خلق شده‌اند. زن حکم لباس برای مرد و مرد حکم لباس برای زن را دارد؛ پس هر کدام نقش خود را ایفا می­‌کند که باید هم­کف و براساس 5 ویژگی مذهبی، فرهنگی(درک متقابل)، رفتار با زن براساس کسب شناخت از حقیقت وجودی زن و عدل باشند تا زندگی از ترکیب آن­‌ها پدید آید. عدل می‌­گوید یک زن سالم، یک مادر و همسر شایسته است نه لزوما زنی که به درجه بالای اجتماعی می­‌رسد یعنی زن و مرد هر کدام باید طبق فطرت الهی در مدار خود حرکت کند و وظیفه خود را انجام دهد. اسلام می­‌گوید بین زن و مرد عدل برقرار باشد ولی نگاه غرب بحث اشتباه تساوی حقوق را مطرح می‌­کند".

تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهّر حضرت رضا(ع)، سخنرانی حجة‌الاسلام فرازی نیا جشن اهدا 800 قواره چادر مشکی به مادران مددجو نمونه دی ماه سال 1401

همچنین عباس فرازی­‌نیا هم سخنرانی کوتاهی داشت و با تبریک ولادت بانو دو عالم اشاره­‌ای کوتاه به همکاری­‌های بنیاد آبشار عاطفه­‌ها و خدمات آن به آبشار عاطفه­‌ها داشت.

تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهّر حضرت رضا(ع)، قرائت قرآن توسط خادم الرضا شفیعی جشن اهدا 800 قواره چادر مشکی به مادران مددجو نمونه دی ماه سال 1401

لازم به یادآوری است در مراسم مذکور قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط شفیعی، پخش سرود ملّی، تلاوت صلوات خاصه امام رضا(ع)، مولودی‌خوانی در مدح بانو دو عالم(س) و حضرت رضا(ع) توسط علیمردانی و قانع از خادمین و مداحان آستان قدس رضوی، اجرا سرود در مدح حضرت فاطمه(س) توسط گروه سرود همخوان «گلدسته­‌های حرم» و اهدا جایزه به قید قرعه به تعدادی از مادران در خاتمه مراسم اجرا شد.

منتخب تصاویر از مراسم شعب مختلف در ایّام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) 

میلاد حضرت فاطمه سال 1401 اهدا کمک جهیزیه شعبه آبدانان استان ایلام

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

برچسب ها: اهداء جهیزیه, سبد معیشتی, شعب بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها, دی ماه سال 1401, حرم امام رضا, کتابخانه مرکزی حرم رضوی, تالار قدس کتابخانه مرکزی, مرکز خدمات حوزه علمیه, حوزه علمیه خراسان رضوی, حجت الاسلام حائری, حجت الاسلام فراز نیا, حجت الاسلام راشد یزدی


Slide 1
اشتراک
مطلـب