فولاد: نصرت الهی نتیجه انجام عمل برای خدا

فولاد نیّت الهی را رأس عوامل موفقیت و گام گذاشتن در مسیر حفظ خون شهدا را وظیفه همه مردم دانست.

محمد جواد فولاد، مدیر بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، در بدو ورود به اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز در جمع هزار نفری پرسنل بنیاد و چند تن از نمایندگان سپاه از فضای معنوی این مکان به علّت حضور شهیدان در منطقه شهید مسعودیان سخن گفت و سخنرانی کوتاهی را ایراد کرد:"حضور خادمین بنیاد در این اردوگاه نشانه‌ی یکی از الطاف الهی است. در این مکان کنار هم برای یک هم‌اندیشی و یک تصمیم‌گیری در جهت محرومیّت‌زدایی حضور پیدا کرده‌ایم. شهدا دعا می‌کنند مسیر آن‌ها را طی کنیم. آنان ایران اسلامی مقتدر و اسلام قدرتمند را به جهان معرفی کردند و خونشان عزت پرچم جمهوری اسلامی در جهان اسلام را نتیجه داد. این اسلامی که با خون شهدا حاصل شده است نباید حادثه‌ای برای آن رخ دهد، [یعنی] در یک گوشه کشور اگر مشکلی است و امکان حل آن هست و خانوداه‌های مختلفی در کشور دچار مشکلات اقتصادی هستند باید نجات یابند چون اینها پشتوانه انقلابند و وظیفه همه‌ مردم است در راه حفظ خون شهدا گام بردارند ".  

سخنرانی فولاد بیستمین همایش هم‌اندیشی مدیران سراسر کشور اردیبهشت سال 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

وی نیّت خدایی را محور گفته‌های خود قرار داد:" اگرهر عملی را برای خدا انجام دهیم نصرت الهی شامل حالمان می‌شود و امکانات فراهم آمده در غرفه‌های نمایشگاه توانمندی‌ها از نقاط دور یکی از مواهب الهی است. نیّت الهی در کارها رأس عامل موفقیت است" و مثال بارز آن را صدام معرفی کرد که با وجود استفاده از تجهیزات نظامی مدرن و پشتیبانی تسلیحاتی توسط آمریکا و شرق و غرب شکست خورد چرا که نیّت ضدانسانی داشت و امکانات مادی تنها ابزاری هستند که در نبود نصرت الهی بی‌اثر خواهند بود".

فولاد با اشاره به دهه سوم خدمتگزاری  بنیاد از بانوان بنیاد به عنوان حماسه ساز یاد کرد:" نمایشگاهِ خدماتِ حمایتی و دستاوردهای خادمان، مدیریت را معنی می‌کند و این نشان می‌دهد زنان می‌توانند در یک جامعه اسلامی، با توان مدیریتی خود حتی بهتر از مردان کار دلسوزانه انجام دهند و با اخلاص‌تر به انجام امور اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و علمی اقدام و نقش سازندگی را برای کشور ایفا کنند. در طی این سالیان بانوانِ بنیاد حماسه‌هایی خلق کردند که در افق 20 ساله می‌توانند الگو جامعه اسلامی قرار گیرند. اگر زنان فرزندان صالح در خانه تربیت و وارد جامعه می‌کنند پس می‌توانند در اصلاح امور یک جامعه اسلامی نقش ایفا کنند و در پست‌های مدیریتی، که کلید حل مشکلات در جامعه آنجاست، مشغول شوند زیرا در مسیر حضرت زهرا(س) به عنوان اصلی‌ترین الگو قرار دارند. حضرت فاطمه 9 ساله که بانوی مدیر و مشاور حجت خدا، امیرالمؤمنین بود به حماسه‌سازی پرداخت. ایشان در پیشگاه حضرت حق چنان عزتی دارند که برای حل مشکل و اجابت دعا در همه عصرها همه دست به دامانش می‌شوند. عزیز بودنش نزد پروردگار به خاطر اخلاص و ارتباط قلبی با خدا است یعنی راه رسیدن، بودجه و ابزار  نیست بلکه اخلاص است گرچه خداوند خود مدبّر الامور می‌باشد".

سخنرانی فولاد بیستمین همایش هم‌اندیشی مدیران سراسر کشور اردیبهشت سال 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

مدیر عامل نگاهی هم به شروع فعالیت بنیاد داشت و یادآور شد خادمین بنیاد با توکل بر خداوند در سراسر کشور سفره‌دار امام هشتم(ع) هستند:"ما عاملیت صدقات و عامل به فعل خیر هستیم و نقطه اتصال با خدا را باید حفظ کنیم و امانت را باید به محرومان بدهیم و اجازه ندهیم نفس و قدرت‌طلبی بر ما غلبه کند و گرفتار مال حرام و حرامخواری شویم بلکه باید اخلاقیات را رعایت کنیم". وی شرط ورود به عرصه خدمت به محرومان را با جهاد اجتماعی و تبیین مد نظر رهبری مرتبط دانست:" پیروی از مسیر ولایت فقیه و ولی‌الامر مسلمین راه پیروزی جامعه اسلامی است تا از سرگردانی رها شویم. نماز با نام و راه حضرت علی(ع) راه حقانیت اسلام در مسیر الی الله است و با توجه به این موارد برنامه‌ریزی کنیم و در مسیر جهاد اجتماعی به فرمایش حضرت آقا با تدارک رزمایشات مؤمنانه سبد کالا و بهداشتی در حجمی گسترده مانند بحران کرونا، کمک به کاهش معضلات به وجود آمده بکنیم".

سخنرانی فولاد بیستمین همایش هم‌اندیشی مدیران سراسر کشور اردیبهشت سال 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

وی با اشاره به کمک‌رسانی به خانواده‌های شهدا و رزمندگان جبهه مقاومت، آن را نمونه‌ روشن سربلندی در میدان خدمتگزاری جهادی دانست و با برشمردن چند نکته به عنوان محور خدمات، سخنان خود را جمع‌بندی کرد:"1) شما خادمین خدا، سفره‌دار حضرت رضا(ع) و خادمین ولایی جهاد اجتماعی هستید پس خود را دست کم نگیرید 2) جهاد اجتماعی محور اصلی خدمات ما است 3) جهاد تبیین یعنی دستاوردها و فعالیت‌ها خود را تبیین کنید؛ نمایشگاه توانمندی‌ها در اهواز مصداق این نوع جهاد است که هر دو جهاد از رهنمودها مؤکد آقا هستند و شما انجام مسیر خیرخواهی را به تصویر کشیده‌اید". در پایان وی از سازماندهی جدید قرارگاه‌ها به منظور بهینه‌سازی امور حمایتی و خدماتی و با هدف جلوگیری از خروج از مسیر خبر داد و افزود برای تحقق اهداف در همه استان‌ها قرارگاه‌ها در حوزه پشتیبانی، آموزش و توانمندسازی کار می‌کنند. راه‌اندازی درمانگاه‌های بنیاد در آتی هم خبر خوش مدیر عامل بود.

نشست خبری مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه‌ها با خبرنگاران خبرگزاری‌های سراسر کشور و استان خوزستان اردیبهشت سال 1402 اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

همچنین فولاد با توجه به مهلت کوتاه ده روزه از تاریخ اطلاع‌رسانی برای راه‌اندازی نمایشگاه، عمق جلوه خدمتگزاری در دستاوردها عرضه شده در غرفه‌ها را یک اعجاز خواند که تمجید و حیرت مسؤولان را به دنبال داشته است و دلیل آن را هم کار با نیّت الهی ذکر کرد. مدیر عامل و قریب به هزار پرسنل در سه رویداد بزرگ اهواز یعنی نمایشگاه توانمندی‌ها، همایش هم‌اندیشی مدیران و مراسم اهدا 113 جهیزیه در اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز میزبان رجال و مقامات عالی‌رتبه دولت از جمله معاون رییس جمهور در امور زنان و بانوان، معاون اقتصادی و رییس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور بودند. شایان یادآوری است سپاه پاسداران اهواز در برگزاری و فراهم کردن شرایط مورد نیاز سه رویداد به ویژه به لحاظ تأمین مکان برگزاری همکاری صمیمانه و همه جانبه‌ای را داشت. از سوی دیگر در حاشیه همایش دوروزه، که هفتم اردیبهشت آغاز و هشتم اختتامیه آن بود، فولاد در نشست خبری پرباری که با خبرنگاران خبرگزاری‌های سراسری و استانی داشت از برپایی نمایشگاه سه روزه توانمندی‌های بنیاد که تمجید مقامات کشور را درپی داشت، اجرا برنامه گام به گام اهدا 8000 جهیزیه در سراسر کشور در سال 1402 و تاریخچه و جمعیت 12 هزار نفری پرسنل بنیاد گفت و وجود صداقت و اخلاص در عملکرد سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده بنیاد را دلیل جلب اعتماد مردم و خیرین دانست و در ادامه سایت خبری و اپلیکیشن‌های بنیاد را راه‌های مختلف ارتباط خیرین با بنیاد معرفی کرد و افزود:" ما در کنار دولت هستیم و برنامه‌ریزی شده است در سفر هیئت دولت به استان‌ها رزمایش و اهدا جهیزیه را اجرا کنیم که اهدا 113 جهیزیه خوزستان اولین گام است.

تصاویری از سه رویداد اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان اهواز

نشست خبری رییس جمهور با خیرین و فعالان اجتماعی منتخب سراسر کشور فروردین سال 1402

 

 

دبیر خبر دفتر مرکزی:بیگلری

 

 

برچسب ها: محمد جواد فولاد مدیر عامل, سخنرانی مدیر عامل بنیاد آبشار عاطفه ها, دکتر انسیه خزعلی, معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور, بیستمین همایش هم اندیشی مدیران سراسر کشور در اهواز , محسن رضایی معاون اقتصادی دولت سیزدهم, مقامات عالی رتبه دولتی, سفره دار امام هشتم, دستاوردهای نمایشگاه توانمندیها, منویات مقام معظم رهبری, جهاد اجتماعی و نبیین, مانور اهدا 113 جهیزیه اهواز, حجت الاسلام احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری


Slide 1
اشتراک
مطلـب